Archiv diskusních příspěvků - září 2013 (1)
Nezaměstnaní už se nemusí hlásit na poště, DONEZ končí
Diskuse
ČTK 13:41 Dnes
2. 9. 2013 14:27
Kritizovaný systém docházky nezaměstnaných (DONEZ), který měl podle exministra Jaromíra Drábka původně bránit práci na černo, teď definitivně končí. Uchazeči o práci se tak už nebudou muset chodit hlásit na poštu.
"Od října 2011 do konce letošního června to muselo dělat 117 900 lidí," říká mluvčí ministerstva práce Štěpánka Filipová.
Podle ní pak zhruba 9600 lidí kvůli porušení pravidel úřady práce vyřadily ze své evidence. Mohli tak přijít o dávky.
"Systém DONEZ se od února utlumoval na základě rozhodnutí bývalé ministryně práce. Zařazovalo se do něj méně uchazečů o zaměstnání. Do konce měsíce úplně skončí," řekla Filipová.
Uchazeči o místo, které úřad práce do DONEZ zařadil, se museli zhruba dvakrát týdně ve stanovené době dostavit na danou poštu. Dostali tam potvrzení a termín další návštěvy. Doklad mohl úřad práce vyžadovat. Pokud lidé nemohli přijít, museli co nejdřív donést omluvenku. Když ji nepředložili do osmi dnů, mohlo začít správní řízení. Výsledkem mohlo být vyřazení z evidence a ztráta dávek.
DONEZ je jedna část projektu, který měl rozvíjet zaměstnanost, nastavit kontroly a potírat nelegální práci. Celý program odstartoval 1. července 2011 a má trvat do konce letoška. Hradí se z evropských peněz. Celkový rozpočet činí 798,1 milionu korun. DONEZ podle mluvčí končí podle plánu a nyní se budou jeho výsledky vyhodnocovat.
Od října 2011 za prvních pět měsíců provozu se na pošty muselo chodit hlásit 47 000 lidí. Zhruba 4000 z nich kvůli porušení pravidel úřady vyškrtly z evidence, tedy skoro každého dvanáctého. Jen loni v únoru úředníci do projektu zařadili 26 070 uchazečů o práci.
Celkem na pošty do konce letošního června docházelo 117 900 nezaměstnaných. Správní řízení o vyškrtnutí z evidence pro porušení pravidel začalo s 9585 z nich, tedy s osmi procenty lidí. V souvislosti s projektem nastoupilo do zaměstnání 3728 osob, doplnila mluvčí. Vedení ministerstva už dřív uvedlo, že úředníci do systému zařazovali jen ty, u nichž bylo podezření na práci načerno.
Systém kritizovali odboráři, ochránci lidských práv, opoziční ČSSD či neparlamentní zelení. Velké výhrady k DONEZ měl ombudsman Pavel Varvařovský. Mínil, že povinnost nezaměstnaných hlásit se na poště, kde nedostanou žádnou službu k získání místa, odporuje lidské důstojnosti a je "svého druhu zvrhlost". Chtěl loni v prosinci podat žalobu na ochranu veřejného zájmu ke správnímu soudu, po jednání s exministryní práce Ludmilou Müllerovou (TOP 09) to neudělal a dal resortu čas na nápravu.
Na DONEZ si stěžovali ale hlavně nezaměstnaní. Poukazovali na to, že mají kvůli dojíždění na určenou poštu další výdaje. Navíc jim to prý zabírá spoustu času, který by mohli věnovat hledání práce.
Dodávám, že podobný režim, pouze trochu přísnější, jako pro nezaměstnané v ČR, platí dlouhodobě ve Velké Británii pro sexuální devianty. Tento fakt jen potvrzuje zvrhlost systému, který tu zavedl ministr Drábek a jeho, orgány činnými v tr. řízení stíhaný a obviněný, kolega náměstek Šiška.
Odpovědět Smazat IP: 83.208.237.186 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: nečasova vlada
Diskuse
mzvm
2. 9. 2013 19:38
v cele, je zatím stále osoba z čssd - rath ;)
jinou alternativu (důkaz tvého tvrzení - např. odkazem) si nám tu zatím nenabídnul ... ;)
a pro všechny milovníky a fanatické voliče ještě musím doplnit, (aby nikdo z vás nezapomněl na to), že i lokální politici, kteří jsou a byli členy čssd, loni zotročovali a zneužívali tisíce nezaměstnaných ve veřejné službě!
(navzdory tomu, že se čssd snažila tento institut zvrátit)
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Nezaměstnaní už se nemusí hlásit na poště, DONEZ končí
Diskuse
simon
2. 9. 2013 21:48
k cemu ten donez byl?jenom kseftik pro ceskou postu a buzerace nevinych lidi,to se zamestnavanim na cerno nemelo vubec vubec nic spolecnyho:))) vubec nic se nevyresilo.....jen stamiliony pryc,ktery se mohli pouzit jako plat pro nezamestnany lidi,,,,,,,,,
Odpovědět Smazat IP: 78.102.202.17 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Začátek formuláře
Konec formuláře
Dokument o kapitalismu - podobnost s ČR asi čistě náhodná nebude!
Diskuse
ABC
3. 9. 2013 04:21
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10418848677-proc-chudoba/video/
Odpovědět Smazat IP: 81.200.54.251 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: MPSV použilo zákon před jeho účinností a chybu odmítlo napravit
Diskuse
ABC
3. 9. 2013 04:46
To sankční zveřejnění od ombudsmana je něco jako peněžitá pokuta pro MPSV od ÚOOÚ za S-Karty, že? :-)
Odpovědět Smazat IP: 81.200.54.251 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: MPSV použilo zákon před jeho účinností a chybu odmítlo napravit
Diskuse
Kossuth
3. 9. 2013 15:30
Jo, něco takovýho, jinak řečeno nic to neřeší. Veřejný ochránce práv na mě působí jako pejsek na řetězu, který sice štěká, ale nekouše, protože mu to zákon neumožňuje a MPSV z něj má jenom srandu. Do budoucna by bylo dobré, kdyby měl veřejný ochránce práv ze zákona větší pravomoci, jinak jeho funkce postrádá smysl. Konkrétně v tomto případě měla být podána správní žaloba a celá situace by vypadala jinak. Dále by bylo dobré, aby úředníci měli přímou zodpovědnost za rozhodnutí, která učinili (kárné řízení……………). Jde taky o to, že mezi úřady práce a MPSV nesporně existují určité vazby a tyto instituce se navzájem kryjí, proto lze uspět až u správních soudů, kde většinou žádné vazby mezi soudem a ÚP popř. MPSV nejsou.
Odpovědět Smazat IP: 89.203.220.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Dokument o kapitalismu - podobnost s ČR asi čistě náhodná nebude!
Diskuse
Kossuth
3. 9. 2013 15:38
Docela mě překvapuje, že si něco takovýho na ČT vůbec dovolily pustit (vrchní cenzor asi zaspal). Jinak je to pravdivý dokument, podle mě to zašlo už tak daleko, že si Obama sám (svobodně), už ani nemůže vybrat barvu kravaty. Někdy mám dojem že kapitalismus rovná se fašismus.
Odpovědět Smazat IP: 89.203.220.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Dokument o kapitalismu - podobnost s ČR asi čistě náhodná nebude!
Diskuse
Rad
3. 9. 2013 18:18
V televizi to vysílali dlouho po půlnoci, a to už spí všichni cenzoři. )
Odpovědět Smazat IP: 78.45.76.17 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Zrušena pouze ta nařízena
Diskuse
Naivita
4. 9. 2013 18:00
Veřejná služba pokračuje dál, ale prej dobrovolně, což už není tolik vykonavatelů VS.
Takže zrušena byla pouze ta, co je nařízena....jako celek nikoliv a to je chyba a samo sebou nese všechny znaky VS, akorát se jde na ní dobrovolně))
http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava/1163110
http://www.mesto-bohumin.cz/cz/search/videoarchiv/2099-verejna-sluzba-dal-pokracuje.html
a plno jiných odkazů.
Odpovědět Smazat IP: 178.72.254.6 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Zrušena pouze ta nařízena
Diskuse
Kossuth
4. 9. 2013 19:30
Samozřejmě, Ústavní soud výrokem nálezu Pl. ÚS 1/12 ze dne 27. listopadu 2012 zrušil pouze ust. § 30 odst. 2 písm. d) zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti. Podle tohoto zrušeného ustanovení vyřadí krajská pobočka úřadu práce svým rozhodnutím z evidence uchazečů o zaměstnání toho uchazeče, který bez vážného důvodu odmítne nabídku vykonávat veřejnou službu v rozsahu nejvýše 20 hodin týdně v případě, že je v této evidenci veden nepřetržitě déle než 2 měsíce. Ústavní soud, ale nezměnil (nezrušil) ust. § 18a zákona o pomoci v hmotné nouzi. V tomto ustanovení je stále uvedeno, že veřejná služba je vykonávána osobami v hmotné nouzi a osobami vedenými v evidenci uchazečů o zaměstnání. ÚS , tak zrušil pouze povinnou veřejnou službu, respektive sankci (trest) za odmítnutí veřejné služby, ale veřejnou službu jako takovou zachoval. Pak se tady máme veřejnou službu za stravenky a podobné nesmysly místo skutečných pracovních míst, tedy alespoň za min. mzdu.
Odpovědět Smazat IP: 89.203.220.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
MELI BY ZAKAZAT I DOBROVOLNOU VS A NIKOMU JI NENABIZET ANI DOBROVOLNE
Diskuse
KAREL
4. 9. 2013 20:43
Veřejná služba pokračuje dál, ale prej dobrovolně, což už není tolik vykonavatelů VS.Takže zrušena byla pouze ta, co je nařízena....jako celek nikoliv a to je chyba a samo sebou nese všechny znaky VS, akorát se jde na ní dobrovolně)) PRESNE TAK,JEDNOU TO SVINSTVO BYLO USTAVNIM SOUDEM ZRUSENO,TAK BY TO SVINSTO NEMELI NA URADECH PRACE CI MESTSKYCH URADECH NABIZET NIKOMU ANI DOBROVOLNE!!!
Odpovědět Smazat IP: 78.102.233.32 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Zrušena pouze ta nařízena
Diskuse
jaroslav
4. 9. 2013 23:23
neplacenou povinna verejnou sluzbu ustavni soud zrusil protoze to byla spatna vec a nedelalo to dobrou vizitku o lidech v cr a tu spatnou vec by po rozhodnuti ustavniho soudu nemel nikdo nikomu nabizet ani dobrovolne......to je logicky.......respektujte ustavni soud starostove z vesnic(vesnicky buraci),kdyz uz nerespektujete zakony čr a kaslete na lidska prava jako to delali komousi celou dobu...vsimnete si ,ze tohle si dovolujou vetsinou jen starostove z vesnic,kde se takovyhle prasarny pekne ututlaj,tak proc si tam nemohli zotrocit par lidi ne a pekne si na nich namastit kapsu:)
Odpovědět Smazat IP: 78.102.233.32 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: kde hledat praci?
Diskuse
milosh
4. 9. 2013 23:34
na internetu vsude jenom pochybne nabidky prace-samy pojistovaci co otravujou po domech,samej prodej "produktu" obschodni zastupce atd,nabizej 20 000-50 000 mesicne:)),tak jsem napsal,ze bych mel zajem,druhy den mi volala nejaka prisluhovacka,ktery ta firma nepatrila a mela pokyn jen shanet lidi a domlouvat si s nimi pohovor,.......zavolala mi a chtela abych druhy den prisel na pohovor,tak jsem se ji zeptal "o jake produkty se jedna"?? odpoved-"to vam nemuzu sdelit,takove veci se preci po telefonu nerikaji":)))), druha otazka: "jedna se o praci na plny prac. uvazek na smlouvu nebo jde o o dohodu o provedeneni prace ci praci na zivnostak??"-odpoved od ni" takove veci se preci po telefonu nerikaji":)))) uz takove ujete odpovedi znamenaji to,ze se jedna o pochybnou nabidku,kdyz nedokaze rict jasne a strucne o co jde,asi se stydi sami za sebe ubozaci zlodejsky,,,,,takovych nabidek ja na interernetu 90% fuck it
Odpovědět Smazat IP: 78.102.233.32 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: kde hledat praci?
Diskuse
milosh
4. 9. 2013 23:41
solidni mista v zahranicnich fabrikach,ktere tu podnikaji si rozeberou rodinky ceskych kravatacku,ktere pro ne "pracuji" a kteri tyto fabriky tuneluji........bohuzel........prace neni
Odpovědět Smazat IP: 78.102.233.32 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Zrušena pouze ta nařízena
Diskuse
Naivita
5. 9. 2013 14:03
To je jasný jednou si někdo přičichl k levné ,oprava- až mimořádně levné pracovní síle, tak už to jen tak nepustí z hlavy...
Já si naivně myslela, že se starostové obcí a jiný podobní jim, co zneužívají občana v nouzi bez práce a to stylem , že za práci je odměna pouze s nádsázkou tzv. bochník chleba, že se vzpamatují a nebudou tak činit, páč jednou se to samo může stát i jim...
Děkuji za každé ráno, že mám slušnou práci a slušného zaměstnavatele. Ne každý má to štěstí a bůh mně ochrańuj, jestli budu muset makat za kavalec chleba pro nějakého nenažeance, co není schopen vytvořit prac. místo se vším všudy!!
Proto občas chodÍm sem, páč vím, že jsou mezi náma lidi a jejich hodně, co potřebují najít místo a já jako zaměstnaná s nimi soucitím a se...re mně , že ne každý nemůže mít slušnou práci.
Měla jsem období, kdy jsem hledala práci a setkala jsem se ze strany lidí co pracují z okolí , ne zrovna s pochopením, ale neustálýma otázkama :A už máte práci??...a podobně, na nic jiného se neumí zeptat a já nechci být stejná! Vím jak je to těžké najít slušnou práci.
Vyjadřuji Vám svoji plnou podporu! Nedejte se!
Fakt jsem byla naivní, že výkon VS byl zrušen jako celek...
Odpovědět Smazat IP: 178.72.254.6 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Zrušena pouze ta nařízena
Diskuse
gffffff
5. 9. 2013 16:19
presne tak,pricichli si k levne pracovni sile a diky tomu muzou zvladat chod mest a obci lepe a rikat pak o sobe jaky ot jsou borci,ze jsim to vsechno slape,ale proc asi??vsechno jim delaj lidi skoro zadarmo,bez nich by takovy "borci" ti starostove nebyli.behem nekolika mesicu si tyto hyeny z mestskych uradu zvykli a stali se zavislyma na pracovnmi sile zdarma,po zruseni vs ustavnmim soude se jim to vsechno na co si behem par mesicu zvykli zhroutilo-ten jejich sen o bezpletne pracovnmi sile zdarma dodavane statem se jim zhroutil,nejadniou zjisitli,ze ten chod mesta jim bez pracovnmi sily zdarma neni a pochopili,ze to zas takovy borci nejsou,ze vlastne jenom vyuzivali a zneuzivali situaci nezamestnanych(pral bych to tem hyenam taky aby si vymenili role)a ze jim to vlastne vsechno udelali zadarmo nezamestnaní,ale odmenu a pochvalu dostali prave tio starostove,ktery si jenom udelali z lidi otroky a rekli jim udelej tamto nebo tohle,budte rada,ze mate normalne placenou praci,mame stejny mysleni,tito starostove by se bez pracovni sily zdarma nedokazali ani uprdnout-jsou bez pracovni sily zdarma uplne neschopny proste:))) proto tak moc usiluji o pracovnmi silu zdarma,aby to meli jednodussi ridit to mesto a aby je to nestalo zadne penize a usili,......takovy "lidi" by nemeli rozhodne delat starosty,takovy lidi bych pozaviral do vezeni,tam je jejich misto--------s nezaplaenou praci a minimalni mzdu 8500 hrubeho jdete do prdele! za praci se ve slusne spolecnosti plati a dokud to ti pitomy cechacci nepochopej ,tak jim lidi pracovat proste nebudou,.......za praxci se musi platit,.....oni tohle proste vazne nechapou......za bezcenne hloupe a hlavne lzive kecy o nejakem zarazovanmi do te jejich zlodejske spolecnosti a udrzovanim pracovnich navyku si clovek v penny marketu jaksi nic nekoupi,...urdzovat pracovni navyky si lde muzou doma s vysavacem v ruce a ne pracio zdarma pro nejake jejich soukrome firmy do kterych mi nic neni a nepotrebuju je,,,,,,,,souhlsim s vami,je to jen verbez zlodejska co chce mit pracovni sliu zdarma(ceska drzost vazne nema obsoby:))) to so ci dovolujou rika a jak premyslej:))
Odpovědět Smazat IP: 78.102.199.3 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Zrušena pouze ta nařízena
Diskuse
Eva
5. 9. 2013 19:14
Na stránkách Parlamentních listů jsem sdělila našemu panu presidentovi, že s ním nesouhlasím v tom, že lidé nemající práci si musí svoje dávky odpracovat veřejnou službou. Sdělila jsem mu, že pokud někdo nabízí práci, měl by sepsat s nastupujícím pracovníkem řádnou pracovněprávní smlouvu a nabídnout alespoň minimální mzdu. Ze stránky, kde pan president odpovídá na dotazy občanů, bylo moje sdělení vymazáno. Mám obavu, že naši vlivní a bohatí se chlácholí tím,, že nezaměstnanost v ČR, oproti jiným státům, je relativně nízká a proto s tímto stavem nebudou v dohledné době nic dělat. Budou razit levnější cestu pro náš stát, a to je veřejná služba za žebračenku.Je smutné, že většina těch co práci mají, s tímto postupem souhlasí.
Odpovědět Smazat IP: 79.142.150.15 Blokovat IP Nahlásit SPAM
poraďte
Diskuse
55+
6. 9. 2013 13:27
Včera mi přišel doporučrný dopis z ÜP, že jsem byla vybrána jako vhodný kandidát na volná pracovní místa v areálu, kde je cca 15 firem ve velkých halách, a je to od našeho města 13 km. Mám se tam dostavit do jedné z hal příští týden ve 12.00,kde na této info schůzce obdržím bližší informace o konkrétních pracovních pozicích a dopravním spojení od vybraných zaměstnavatelů.
Účast je povinná, neúčast bez náležité omluvy může být brána jako maření součinnosti s ÚP. Na druhé straně je plánek těch hal a pod tím z dálnice šipka do té kam se mám dostavit a ! personální agentura !
Na jaře jsem sehnala jednu paní co tam jezdila, do jedné z těch hal / cizina/, chtěla jsem práci a taky to zkusila. Bylo to také přes agenturu, která slíbila jen jednosměnnný provoz a prac dobu od 6 hod. To nikoho nezajímalo, pracovalo se od nevidim do nevidim, přísné hlídání, pracovní boty hrůza- nohy odepsané. Vstávaly jsme ve 4, delat se muselo od 5 a nejdříve v 17 hod. doma. Opravdu jedna šichta! To si jen člověk dal vanu a nic už nezvládl, bál se jít i lehnout, aby zas ve 4 vstal. A protože je dost práce, povinné soboty! Takže na přežití jen neděle. A to ještě ty hodiny navíc šly do nějakého fondu. Chvíli jsem zvládala a pak jsem zběhla.
Překvapilo mě, že ÚP nás předhazuje pracovním agenturám a ti budou dělat nad náma dráby a dohazovat nás do cizích firem dělat za těchto podmínek?. Já odtud utekla pro hrozné podmínky a měla bych se tam vrátit? Nevím proč tu informační schůzku neudělaly v našem městě, proč nás ženou na poledne někam, kam snad ani není v tu dobu spojení / údajně se nás tam má sejít přes 100 lidí! Pojízdná nejsem.
Poradí mi někdo, jestli jim tam musím nějakou práci odkývnout, abych se nedostala do problému s ÚP?
děkuji
Odpovědět Smazat IP: 46.167.201.253 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: poraďte
Diskuse
Rad
6. 9. 2013 18:56
Tak to máte zlý, na dopravní nedostupnost se v tomhle státě nelze odvolat, takže jedině jestli máte nějaký zdravotní problém, tak to zkuste přes doktora, že nemůžete ty dvanáctky. Jinak budete muset alespoň na půl roku nastoupit a vydržet to. Nebo se můžete na měsíc z ÚP odhlásit, třeba za tu dobu naberou plný stav a dají Vám na chvíli pokoj. Asi bych doporučil na tu schůzku jít a rozhodnout se pak. Je tam víc firem, třeba to není ve všech tak hrozné a tu dopravu třeba zajistí. Rozhodně se ale zkuste domluvit tak, aby to místo nebylo zprostředkované Úřadem práce, protože to byste pak nesměla půl roku odejít. Třeba se odhlaste hned a na tu schůzku jděte sama za sebe, budete tak mít více svobody k rozhodování.
Odpovědět Smazat IP: 78.45.76.17 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Hmm... Jestli to není kachna, tak je pro mě ČSSD nevolitelná, protože pomoc si představuji jinak (a nemyslím tím peníze).
Diskuse
ABC
6. 9. 2013 20:25
http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/poslanecka-snemovna/Do-prace-Tak-veli-nepracujicim-Zeman-i-CSSD-A-toto-pravili-Drabek-Gazdik-a-expertka-ODS-284648
Odpovědět Smazat IP: 81.200.54.251 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Hmm... Jestli to není kachna, tak je pro mě ČSSD nevolitelná, protože pomoc si představuji jinak (a nemyslím tím peníze).
Diskuse
jirka
7. 9. 2013 04:36
sociální dávka není odměna za práci a je v každé civilizované zemi poskytována zdarma,jedná se o částku na přežiti za kterou se sotva najíte,to by si 19tiletá dcerunka kašpárka zemana,která nikdy nebude muset sáhnout na práci měla uvědomit-pokud chtěj nezaměstnaným nabizet práci,tak placenou jako bonus k sociální dávce jako motivaci nikoliv za sociální dávku.jinak zeman není čssd a o takových věcech nebude rozhodovat on,ale sobotka
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.54 Blokovat IP Nahlásit SPAM
budete ponižovat nezaměstnáné přijdete brzy o koryta
Diskuse
jirka
7. 9. 2013 05:01
at si uvědoměj,jestli chtěj zustat u koryt a chovat se k nezaměstnaným slušně nebo další předčasné volby:),stop dotacím od eu a ostudě pro čr kvuli zotročování nezaměstnaných,sociální dávky musí být poskytovány zdarma,protoýe to není žádná odměna za práci a jestli mají pro nezaměstnané nějakou práci,tak placenou a dobrovolně k sociílní dávce nikoliv místo sociální dávky nebo za sociální dávku-nezaměstnaných je tu 600 000 a za svoji situaci nemohou,pochybuju,že existuje v čr nějaký nezaměstnaný,který by nevyměnil(pokud by měl tu možnost) přežívání na soc.dávce za normální placenou práci!at daj lidem práci a nebudou tu nezaměstnaný,navíc čr má skoro nejnižší nezaměstnanost z celé eu,tak vubec nechápu proč chtěj ty nezaměstnané zotročovat (asi nějaký pozustatek buzerace od kokmanču)-k takovým krokum se nesnížujou ani země s 25% nezaměstnaností-my tu máme 8% nezaměstnanost a budeme ty lidi zotročovat?co jsme to za hyeny národ potom?a dotace od eu přijímímě a rozkrádáme s otevřenou dlaní:) ne ne ne,nic takového,pokud přijdou zase s nějakým extremem jako drábek,tak si to doufám těch 600 000 lidí,který tu marně shání práci nenechá libit a zase to dojde k předčasným volbám a zákazu od ustavního soudu!stop blbečkum,lidi nenechte se řidit zlodějeme,který kážou vodu a pijou víno,tak to tady totiž chodí v této zemi,nezaměstnaných je tu dost na to(a jsou mezi nimi i inteligentni lidi) aby jim tyhle jejich uchylný ponižující idiotský nápady smetli ze stolu!
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.54 Blokovat IP Nahlásit SPAM
why??
Diskuse
jirka
7. 9. 2013 05:17
pokud si idiot zeman,kterej se tu najednou odnekud po letech vyloup mysli,ze si nezamestnaní budou muset socialni davku odpracovat,tak se plete,socialni davka neni odmena za praci,takze pokud ma zemanek nejakou praci pro nezamestnane,tak za ni bude muset radne zaplatit alespon minimalni mzdou a ty penize za odvedenou praci budou k socialni davce jako bonus,aby to bylo motivacni-nikoliv misto socialni davky ci za socialani davku,jinak se bude jednat zase o ponizovani lidi a porusovani zakonu a ustavy........to ta bolsevicka luza fakt nedokaze vymyslet neco feroveho bez toho aby se jednalo o ponizovani a zneuzivani lidi??to jsme fakt takova zlodejska verbez jako narod???nikdo zadarmo pracovat nebude a kdyz jo,tak par mesicu nez to mezinarodni organizace odsoudi a ustavni soud zrusi howgh!!
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.54 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Začátek formuláře
Re: ..k čemu?
Diskuse
fffffffff
7. 9. 2013 11:42
tak se s tim zamestnavatelem slušně domluvte,že pro vás ta práce je nezajímavá,přeci vás t en zaměstnavatel tam nebude držet nasilím ne,to preci neni v jeho zajmu mit tam nekoho kdo tam byt nechce,to by byl hloupej,navíc muze byt rad,ze mu up nabizi potencionalni zajemce,takze bysi to nemel ani vuci vam dovolit vam delat problemy,kdyz nebudete arogantni,slusny zamesstnavatel si najde zamestnance i bez pomoci up-up vetsinou nabizi prave jenom tkaova mista,ktera jsou nefer,nevyhodna a nikdo o ne nestoji........jednoduse receno up nabizi jenom podradnou praci u podradneho zamestnavatele,protoze u slusneho zameststnavatele je vzdy plno,taky nechapu proc se lide v teto zemi po20 ti letech od padu totality nemaji pravo svobodne dobrovolen rozhodnout....pozustatek komousu mi to prijde proste,,,,,,20 let je malo na to,aby lide pochopili,ze se kazdy ma rozhodovat podle sam sebe a ne podle nekoho:),at vam to dopadne,ale verim,ze to nebude zas tak hrozny,domluvte se lidsky a vsechno jde
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.54 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: ..k čemu?
Diskuse
Jana
7. 9. 2013 12:30
Promiňte, ale to je reakce na můj příspěvek? Proč pořád za všechno mohou komunisti, když mluvíme o současných problémech.Nejsem jejich příznivce, ale mluvme o tom, co je teď.
Úřednice, ke které chodím má tak 25 let, já budu mít 50 a jedná se mnou jako s nevolníkem, komunisty určitě nepamatuje.
Odpovědět Smazat IP: 5.104.22.5 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Hmm... Jestli to není kachna, tak je pro mě ČSSD nevolitelná, protože pomoc si představuji jinak (a nemyslím tím peníze).
Diskuse
Kossuth
7. 9. 2013 13:56
Jde o to, že opět zneužívají sociální situace a celkové situace na trhu práce, máme minimálně 600 000 nezaměstnaných a pouze 40 000 volných pracovních míst. Celkem zákonitě se na všechny uchazeče prostě nemůže dostat, proto jsou někteří lidé ochotní pracovat tzv. dobrovolně za jednu stravenku na den ve veřejné službě, třeba jen proto, že jim někdo nakukal, že po odpracování veřejné služby min. 3 měsíce apod., budou přeřazeni na VPP. Zařazení na VPP je pak, podmíněno přechozím výkonem VES. To stejné bude platit v tomto případě, místo skutečného pracovního místa alespoň za minimální mzdu se tu vytvoří nějaký paskvil a navíc se na tom bude přiživovat zase nějaká agentura, díky nechci. Další důvod proč nevolit ČSSD a SPOZ. KSČM nikdy nebyla mým favoritem, ale už prostě nemám koho jiného volit. Proč se místo tvorby skutečných pracovních míst vytváří nějaké paskvily, které dělají z občanů této republiky nevolníky (práce za stravenky……………), samozřejmě dobrovolně (neznám nikoho kdo by dobrovolně takovou velkorysou nabídku přijal). Lidé nepřijímají takové nabídky dobrovolně, ale ze zoufalství.
Odpovědět Smazat IP: 89.203.220.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: NEZAPOMENEME!
Diskuse
Kossuth
7. 9. 2013 14:15
MPSV dopady zákonů nezajímají:
http://www.halonoviny.cz/articles/view/8756334
Odpovědět Smazat IP: 89.203.220.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: poraďte
Diskuse
55 +
7. 9. 2013 16:34
Ano, ty hodiny navíc šly firmě do " fondu ", tak si to prostě nastavila, takže lidi dřeli celý týden i soboty a dostali jen ten základ, když pak nebyly zakázky, tak z toho fondu něco málo vyplatila, protože nebyla práce.
kdyby mi bylo 30 nebo 40, tak bych to možná zvádala, ale po x letech náročné práce když o ni pak přijdete a jste na ÚP, kde vám hodí cokoli ale nehledí na to, že už všechno také nezvládáte v tolika letech. Nechci dělat otroka agentuře. Asi jste narazil na lepší než já.
Odpovědět Smazat IP: 46.167.201.253 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: ..k čemu?
Diskuse
Jana
7. 9. 2013 21:52
Asi raději budu volit komunisty než ČSSD, pokud myslí vážně to, že z nezaměstnaných hodlají udělat služebnictvo pro bohatší
Odpovědět Smazat IP: 5.104.22.5 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: 4 hodinovy uvazek
Diskuse
kaja
14. 9. 2013 10:01
pokud ta prace bude placena a bude to brano jako privydelek ci bonus k podpore v nezamestnanosti,tak to bude motivacni a nevidim na tom nic spatneho a tem lidem to na100% pomuze protoze si tou praci k te podpore v nezamestnanosti privydelaji neco navic-a to je prave ta motivace,pokud by to bylo "placene" "formou" misto podpory v nezamestnanosti ci dokonce za podporu v nezamestnanosti,tak to bude zase podraz na hlupaky a tem lidem se to samozrejme nevyplati
Odpovědět Smazat IP: 78.102.199.41 Blokovat IP Nahlásit SPAM
placena verejna sluzba by nemela presahnout vice jak 20h mesicne!!!
Diskuse
kaja
14. 9. 2013 10:33
4 hodiny denne?to potom znameno zase 80mesicne a jsme zase tam kde jsme byli,-4 hodiny denne je moc!a kdo to bude platit?..pokud je tedy v čr prace pro nezamestnane na 4hodiny denne,tak proc tu tedy mame 550 000 nezamestnanych,kdyz ta prace pro ne tady je?pro kazdeho nezamestnaneho by bohatě stacilo(aby vyzbyla prace i dotace,za kterych se ta mzda nezamestnanym bude platit pro vice nezamestnanych) 20hodin mesicne-aby si privydelali k te podpore v nezamestnanosti tou praci-temi 20hodinama treba max 1000 korun a nazdar- uvazování nezamestnanych na 80 hodin mesicne je nesmysl,to uz je pak prace na castecny uvazek.........a kdo to bude platit?nebo tem lidem vezmou tu podporu za to??tohle bude zase nejakej podraz...kdyby se jednalo o praci max na 20h mesicne,tak bych celkem chapal a veril,ze se to da nejak zaplatit ty odmeny za tu praci pro ty nezamestnane,ale zavadet pro nezamestnane 80hodinove castecne uvazky prijde pekne draho a bude to risk,,,,,,,20hodin mesicne placena prace by neuskodila jako privydelek,ale davat nezamestnanym uvazky na 80hodinj mesicne mi prijde divne.to uz potom snad uz nejsou ani nezamestnani preci..........a kdo by to jako cely platil??tak tem lidem dejte rovnou praci,kdyz ta prace tady je a nemusej byt nezamestnani....
Odpovědět Smazat IP: 78.102.199.41 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Konec formuláře
Re: přivydělek 48 hodin měsičně
Diskuse
petr
17. 9. 2013 20:17
pokud to bude přivýdělek k podpoře v nezaměstnanosti a ne "alternativa" či "náhrada" podpory a ta podpora zustane stejná,tak by to bylo vuči nezaměstnaným férové.
Odpovědět Smazat IP: 78.102.233.12 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: přivydělek 48 hodin měsičně
Diskuse
mzvm
18. 9. 2013 09:55
petře, radku, kájo - věřte, že to pro nezaměstnané výhodné nebude ...
napsal nám tu snad čížek, že se to bude brát jako regulérní zaměstnání, tj. výdělek z něj půjde do "odpracovaných let" na důchod?!
ani nevěřím tomu, že onen "přivýdělek" bude navíc k podpoře, či sociálním dávkám :(
kdyby to bylo tak, jak pravil čížek, tak by nám tu dal relevantní materiál - např. příslušný odkaz ...
a jeho sdělení, že se bude jednat ASI o 48 h/měs. - nevím, z čeho ty hodiny vycházejí, ale to se tu nedovíme, protože čížek si tady jen vymýšlí ...
takže pozor na to ... ;)
doufám, že až budete volit vaši oblíbenou stranu, tak si vzpomenete, kdo stál za kauzou mostecká uhelná ...., že krabicové víno taky není košer atd. ;)
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
pro mzvm 48 přivydělek
Diskuse
čižek
18. 9. 2013 10:31
ale přislušny odkaz tady je přimo na strankach akčního spolku kde stinovy ministr za ČSSD vysvětluje jak by ty služby pro nezaměstnane v domacnosti probihaly a tvrdi že to bude přivýdělek k podpoře či k davkam
Odpovědět Smazat IP: 91.221.212.35 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: přivydělek 48 hodin měsičně
Diskuse
mzvm
18. 9. 2013 10:31
a za kolik bude hodina práce?
to bude standardně ve výši MM?!
nebo to bude upraveno dle druhu služby (vykonané práce)?!
nebo to bude mít nějaké limity, nebo ...?!
proč si nám to tu, čížku, pořádně nevysvětlil?!
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
Re: pro mzvm 48 přivydělek
Diskuse
mzvm
18. 9. 2013 10:36
čížku ano, ten odkaz, respektive obsah toho odkazu sem si řádně! prostudovala, ale ty sis z toho udělal jen nějaký výplod, který tady prezentuješ :( - a já hlavně právě na tohle narážím
a bohužel ani v tom odkazu to není napsané tak, jak to bude ve skutečnosti :(
on je sakra rozdíl mezi fikcí a skutečností, mezi plánem, záměrem a skutečností ...
věřím, že ti moje slova, a ani tobě podobně smýšlejícím nejsou jasná, ale já zato nemohu :(
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
Re: pro mzvm 48 přivydělek
Diskuse
mzvm
18. 9. 2013 11:17
myslíš tento odkaz?:
http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/poslanecka-snemovna/Do-prace-Tak-veli-nepracujicim-Zeman-i-CSSD-A-toto-pravili-Drabek-Gazdik-a-expertka-ODS-284648
toto "řešení" jen naprosto nesystémové, zkrátka špatné po všech stránkách :(
bud je práce, a pak má být řádně zaplacena, nebo ta práce prostě není ...
žádného "kočkopsa" neuznávám
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
info
Diskuse
55+
18. 9. 2013 12:18
Zdravím,
dne 6.9. jsem vás informovala jak jsem byla " vybrána " jako vhodný kandidát ÚP na volná prac. místa a měla jsem se dostavit do 13 km vzdáleného areálu od našeho města, kde jsou haly různých zahr. firem a " agentura " nás tam měla seznámit s pracovními místy, neúčast bude brána jako nespolupráce s ÚP.
Od ÚP nic nepobírám. Na uvedenou dobu schůzky nic nejezdí, musela jsem si sehnat odvoz. V německém podniku nás uvedli do jídelny, kde obědvalio pár německých zaměstnanců z kanceláří. Autem se dostavili zástupci ÚP, v docházce nás bylo zapsáno asi polovina, ostatní se asi neměli jak dostat. Další papír na stole měla agentura, kde chtěli podpisy, odkud jsme, telefon a možnost dojíždění. To se mi moc nelíbilo, proč bych své údaje měla poskytovat agentuře.
Krátký úvod o podniku, pak nějaký mistr nás provedl po části haly, kde pracovali vesměs mladí lidé. Přítomný zástupce agentury po tomto pánovi požadoval po prohlídce aby všechny dovedl k němu, maj kancelář u vchodu do této haly. Hned si nás všechny přivlastnil, jak dráb, uvítala jsem, když mu mistr odpověděl, že po prohlídce nás pustí a koho tato práce zaujme, tak pak že za ním přijde. Bylo zde velmi málo mladších 40 let, několik 40 - 50 let a nás nad 50 a starších taky několik. Ani jeden rómský občan.
Ten mistr tvrdil, že jak agenturní pracovníci, tak jejich zaměstnanci tam mají stejné podmínky a pokud bude člověk dobře pracovat stane se jejich zaměstnancem. Platové podmínky jsem nezaslechla, nebo je snad ani neříkal, důležitější bylo že se jede na 3 směny a momentálně máme tolik práce, že i soboty a neděle. Pod agenturou jsem již byla a to co slibovala agentura a skutečnost pak byla hodně jiná, otročina.
Nemyslím si, že by to moc lidí zaujalo a nadchlo, konkrétní pracovní pozici co by jsme měli vykonávat jsme neviděli, na hale s námi stál u vysokého regálu, opodál od zaměstnanců a kam jsme dohlédli pracovali lidi ve vestičkách s nápisem agentury. Při východu bylo na dveřích agentury, že pokud si chce někdo přivydělat o víkendu, zaplatí mu 140,- Kč za hodinu.
Avšak musí být člověk pojízdný.
Takže když budu normálně zaměstnaná jinde a půjdu tam o víkendu si přivydělat, dostanu tuto částku, ale pokud tam máme jít pracovat přes agenturu to bude jen půlka? - protože většinou tady všude platí kolem 70 Kč/hod.
Odcházela jsem se smíšenými pocity. Ale splnila jsem spolupráci s ÚP.
Odpovědět Smazat IP: 46.167.201.253 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: pro mzvm 48 přivydělek
Diskuse
jirka
18. 9. 2013 12:22
no nikdo neví co maj za lubem a jak to bude ve skutecnosti,pochybuju,ze si stat dovoli a bude platit nezamestnane a ze jim podpory necha:)-to by ta nezamestnanost vysla jeste draz:),bude to podraz anebo to bude formou dotaci z eu,takze to nebude celoplosne...,ale ano,pokud by to byl privydelek k podpore ci davce,tak by to bylo motivacni a ferove,ale pochybuju,ze to vyhodne a motivacni bude,nakonec uvidite sami pane cizek,ze nejakej mental vymysli,ze pujdete do prace na 48 hodin,dostanete za to 2500 a tech 2500,ktere jste si vydelal vam z te podpory nebo davky strhnou,takze na tom budete stejne,doufam,ze se lidi nenechaj oklamat........kdyby mel nezamestnany v cr(a nema) moznost si privydelat do 3000 a podpora nebo davka by mu zustala,tak by se statu zvysil prijem,nezamestnanym take-vice by utratili a podporili ekonomiku a zvysila by se jim sance,ze dostanou praci na plny uvazek,pokud by se pri tom castecnem uvazku(ktery nemohou mit) osvedcili,tim padem by se snizila nezamestnanost,stat nepremysli,prichazi o penize,vytvari a pestuje si tu nizkou zivotni uroven,jako kdybvy ta nizka ziv uroven mela byt cíl:),pokud by stat dal nezamestnanym sanci mit pravo na catecny prac uvazek a nesnizovala by se jim podpora nebo davka,tak by mel stat vyssi prijem,lidem by se zvysila zivotinmi uroven a nasli by praci pokud by se osvedcili u zamestnavatele pri tom zkracenem uvazku,,,,,,,,,,
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.27 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: pro mzvm 48 přivydělek
Diskuse
Kossuth
18. 9. 2013 14:54
Čížku, čížku, ty jsi zase nic nepochopil. Je třeba na celou záležitost nahlížet komplexně Nehledě k tomu, že podporu v nezaměstnanosti už skoro nikdo nepobírá, protože prostě nesplňuje podmínky pro přiznání podpory v nezaměstnanosti. Pokud jde o sociální dávky, tak se budeme nejspíš bavit o osobách v hmotné nouzi, pokud vím, tak dříve jako přivýdělek k soc. dávkám sloužila veřejná služba. Jde o to, že jak podpora v nezaměstnanosti, tak životní nebo existenční minimum nejsou v dnešní době dostatečné a stát místo, aby navýšil tyto dávky, tak aby odpovídaly realitě, tak raději vymyslí nějaký projekt. Navíc je to nekomplexní a nesystémový krok, který nemá nic společného se zprostředkováním zaměstnání, ani s řešením problému nezaměstnanosti a ani nevede ke tvorbě pracovních míst, naopak vede k tomu, že se z nezaměstnaných udělá levná pracovní síla pro elity, zjednodušeně se dá říci, že pomalu, ale jistě krůček po krůčku směřujeme k nevolnictví. Navíc doposud není jasná role pracovní agentury – na co zase vytvářet novou agenturu, když by to jistě zvládly ÚP. Z krátkodobého hlediska možná pár lidí získá jakýsi přivýdělek, z dlouhodobého hlediska to nic neřeší a dovedu si představit efektivnější využití peněz. Navíc se obávám toho, že bude složité nastavit parametry, takového systému, tak aby byl v souladu s Ústavou, když je zřejmé, že se bude jednat o závislou práci, při souběžném vedení osoby v evidenci uchazečů o zaměstnání. Nakonec dojdeme k tomu, že nezaměstnaní budou dobrovolně přijímat, tyto nabídky přivýdělku, protože skutečná pracovní místa prostě nebudou, sociální pomoc bude nedostatečná a jinak by prostě neměly co do pusy. A na tom všem bude samozřejmě jako vždy parazitovat nějaká spřátelená agentura, protože si to vzhledem sociální a ekonomické situaci prostě bude moci dovolit.
Odpovědět Smazat IP: 89.203.220.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Nekolidující zaměstnání
Poradna
Anna
18. 9. 2013 16:04
Dobrý den,
je možné mít dvě nekolidující zaměstnání, pokud výdělek z obou nepřesáhne 4250,- Kč?
Odpovědět Smazat IP: 78.156.129.12 Blokovat IP Nahlásit SPAM
práce v eu-nutná znalost aj
Diskuse
petra
18. 9. 2013 17:14
https://webmail.europarl.europa.eu/CookieAuth.dll?GetLogon?curl=Z2FexchwebZ2FbinZ2Fredir.aspZ3FURLZ3DhttpZ3AZ2FZ2Fwww.eurobrussels.comZ2F&reason=0&formdir=6
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.27 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: pro mzvm 48 přivydělek
Diskuse
jan
19. 9. 2013 08:56
jenomze ta verejna sluzba byl take podvod-oni tem lidem za tu praci ve verejne sluzbe zaplatili sice,ale predtim tem lidem snizili zivotni minimum na exitencni minimum,takze si stat nebo kdo vlasne sebral 1300 kc(rozdil mezi zivotnim a existencnim minimem) a pak je tem lidem,ktery tu verejnou sluzbu vykonavali vlastne vratil a oni si mysleli proste ze si to vydelali,ale pritom jim to nejdrviv sebrali a pak za to,ze odvedli praci vratili:), takze za odpracovanych 40 hodin mesicne ,ktery ten nezamestnany,ktery vykonaval verejnou sluzbu odpracoval dostal nejakych 3500 korun,ostatni,ktery to odmitli museli prezivat jako zvirata na existencnim minimu 2020 korun.takhle to nejak bylo,oni nejdrive protizakonne lidem vzali zivotni minimum a nechali je na existencnim za trest,protoze tu nejsou volna pracovni mista
Odpovědět Smazat IP: 78.102.199.15 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Centrum sociálně orientovaných inovací
Diskuse
Iva
19. 9. 2013 11:43
Zdravím,
nevíte někdo mi polopatě zde v diskusi vysvětlit co konkrétně řeší tzv.Centrum sociálně orientovaných inovací a jakým spůsobem?
Dík za trpělivost.))
To co jsem vyčetla po netu jsou je jenom informace o ničem,prostě nic konkrétního.
Dík a přeji hezký den
Odpovědět Smazat IP: 178.72.254.6 Blokovat IP Nahlásit SPAM
v čr je nezamestnanost 7.5%
Diskuse
nezamestnani potrebuji cele pracovni uvazky a ne castecne
Diskuse
jirka
19. 9. 2013 13:08
pro nezamestnane je potreba vytvaret skutecna pracovni mista na plny uvazek nikoliv mizerne zaplacene polovicni uvazky,ktere se vyplati jen zamestnavatelum,navic to nezamestnanost nesnizi,ale naopak ty lidi udrzuje nezamestnane na polovocnich uvazccich....kdyz nabizeji dejme tomu v cele čr nezamestnanym verejnou sluzbu,vpp na plovicni uvazek pro 100 000 nezamestnanych,tak by udelali lepe,kdyby dali plne uvazky pro 50 000 lidi a snizila by se nezamestnanost,ta jejich verejna sluzba,vpp je ty nezamestnane udrzuji v nezamestnanosti dele
Odpovědět Smazat IP: 78.102.199.15 Blokovat IP Nahlásit SPAM