Archiv diskuních příspěvků - únor 2012 (1)
Re: Jen tak si třídím myšlenky rad
Poradna
UNEMPLOYED
1. 2. 2012 02:04
Dobrý den ,
ještě jsem o tom přemýšlel , ten indiv. akční plán se "vyrábí" jak říkáte cca po pěti měsících pobytu na úřadě práce.
Dále se pak tzv. aktualizuje každých následujícíh šest měsíců .
Jenže oni zaměstnanci úřadu práce mohou člověku "nabídnout" veřejnou službu již první den po uplynutí dvou měsíců od zařazení do evidence úřadu práce. Takže zdaleka ještě na žádný ind. akční plán nedojde a již tu bude "nabídka" veřejné služby . Takže pokud člověk v rozčilení tuto "nabídku" alias neslušný návrh , odmítne , tak jej vyřadí pro nespolupráci , přesněji řečeno za maření součinnosti s úřadem práce a takhle to napíší do papíru .
Jistěže nejspíš žádný zákon , který by v paragrafové podobě nařizoval vyřadit uchazeče o zaměstnání ,který přitom nepobírá dávky hmotné nouze , pouze nepřistoupí na "nabídku" veřejné služby , tak takový zákon není , ale oni to schovají za maření součinnosti a když bude onen postižený namítat nesprávný úřední postup , řeknou mu , aby se soudil , což je pro nezaměstnaného nereálné , je to prostě nechutné zřízení v režii morálně zdegenerovaných individuí a je to založené na nejhorších vlastnostech člověka , toto konání .
Je to prostě nacistický fracek ten zvrhlý kybernetik Drábek .
Odpovědět | Smazat | IP: 89.24.81.73 Blokovat IP
Ještě k těm veřejným pracím
Diskuse
bleksej
1. 2. 2012 09:36
Osobně chci říct, že mě nijak neponižuje samotná práce pro obec, zvlášť když jde o zvelebovaní místa, kde sám žiju. Vadí mi způsob jak je vynucována výhružkami. A už vůbec nechápu, že se najde tolik lidí, kteří nám nezaměstnaným pořád omílají, jak nás živí svými daněmi. I kdyby to byla pravda, jako že není, připadá mi zvrhlé, že se člověk brání pomoci lidem v nouzi a přitom mu nevadí, že se z jeho daní vedou po světě války a z jeho daní se bombardují a zabíjejí lidé po svetě. Co si tihle lidé vlastně přejí? Aby šel člověk, který přijde o práci rovnou do koncentráku? Spoustu nacistických nápadů tahle společnost znovu do praxe uvedla, opravdu si přejete, aby došlo i na tento? Tenhle způsob myšlení mi příjde ještě horší, než všechno bezpráví, které páchá tato vláda.
Odpovědět | Smazat | IP: 77.48.106.122 Blokovat IP
Ještě dodatek
Diskuse
bleksej
1. 2. 2012 11:31
To, že jsem řekl, že mě práce pro obec neponižuje samozřejmě neznamená, že souhlasím s tím, aby byla zadarmo. Dělal jsem tu předloni i veřejně prospěšné práce a ty byly ohodnoceny na 8600 čistého. Není to žádná velká částka, ale myslím, že i tak by spousta lidí byla ráda, kdyby místo podpory automaticky dostali možnost za tyto peníze pracovat.To bych považoval za opravdový způsob boje s nezaměstnaností.
Odpovědět | Smazat | IP: 77.48.106.122 Blokovat IP
Re: Ještě dodatek
Diskuse
UNEMPLOYED
1. 2. 2012 14:21
Dobrý den ,
takhle je to samozřejmě do jisté míry tak nějak v pořádku a spousta lidí , kteří nemají téměř žádnou perspektivu, by to i přijala , těch 8600 čistého bylo zřejmě za asi 20 dní po 8.5 hodinách , tedy za 170 hodi cca. Pak to dává samozřejmě čistého asi Kč 51 , ale alespoň to dává jakýsi smysl , jelikož ten člověk vidí , že zcela jistě bude mít "tolko päťdesiat korún , kolko hodín " a to samozřejmě motivuje . Taková možnost by měla existovat i pro bezdomovce , alespoň by nemusili dopadnout nejhorším možným způsobem , někde bez zájmu osvícené sociální společnosti pojít na zemi .
Bohužel esesman a TOPnacista Drábek má jiné úmysly a dlouho předtím je nosil ve své hlavě a nyní je "realizuje" .
Odpovědět | Smazat | IP: 89.24.64.232 Blokovat IP
Bordel všech bordelů
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Iv9
1. 2. 2012 17:56
Jsem na úp již dlouho a nic nepobírám, ani soc. Máme zaplacenou zálohu na hory, ale dnes sem volala na úp, co s tím jako a bohužel nemůžu nikam odjet, páč dovolená není omluvitelná. Tak to prosím někdo vysvětlete mojí 5ti leté dreři, že s ní maminka jet nemůžu, jelikož nějakej kretén vymyslel takovou buzeraci!!! No nehoráznost, sem vzteky bez sebe......Jo a tento týden sem tam byla už 3x, jeklikož jim 2x nefungovalo připojení....tak co je to za spravedlnost?!? Mají v tom bordel, ale jak udělá někdo jinej chybu, tak běda jemu...
Odpovědět | Smazat | IP: 80.87.191.247
exkluzivně, čobolo tobolo
Diskuse
Slovák
1. 2. 2012 19:42
Nazdar frustrovaní češi.To čumíte,čo mi na Slovensku vieme urobit kedˇsa naserieme.Vy tak akorát sediet na riti,komentovat,brblat a ohovárat iných.Ani to čo sa robí na Slovensku radšej nedáte do televízie ani novín,pretože by ste sa museli hanbit a aj pred svojimi detmi.Pánboh im pomáhaj,ked vy to nezvládáte.Ano kovaný Tatrami a som hrdý na to,že som Slovák.Nad Tatrou sa blýská hromi divo bijú,zastavme sa bratia,ved sa ONI STRATIA,SLOVÁCI OŽIJÚ. A čo Vy? Naši bratia ČEŠI? Necháváte si stále srat na hlavu?????????????????????????????????????????
Odpovědět | Smazat | IP: 91.103.166.149 Blokovat IP
MYSLÍM SI, ŽE UŽ JE ČAS.
Diskuse
Gábina
1. 2. 2012 19:53
ČAS NA CO? NO, VYKOPAT JE NA PRACÁK, ŠMEJDY ZLODĚJSKÝ A TO MYSLÍM VŠECHNY, ODS,TOP 09,VV A VŠECHNY JEJICH PŘISLUHOVAČE. NA SLOVENSKU UŽ SE HNULO. VEZMĚME SI Z NICH PŘÍKLAD.
Odpovědět | Smazat | IP: 91.103.166.149 Blokovat IP
VZPOMínáte????!!! Československo
Diskuse
Karel
1. 2. 2012 20:35
Nelíbil se ovčanům socialismus,mají kapitalismus s nelidskou tvář!!Dobré bydlo pálí!!Jo,až budeme svým vnoučatům vyprávět od tom,že studia byla zadarmo,že lidí měli právo na práci,že neexistovali exekuce,bezdomovci,bílé maso-tak budou myslit,že to bylo v pohádce!!!To,že nebyly banány,že nebylo 40 druhů čaje,20 druhů jogrurtů???!!!-ALE,co bylo,bylo KVALITNÍ,a DOTOVANÉ!!!!!PRO všechny lidi!!Jo,a platy si NIKDO za socialismu nedovolil mít 50krát vyšší od dělníků,zemědělců,učitelů,doktorů!!!TeĎ???-200 tisíc za NIC,daně neodvádějí ti nejbohatší,ale MUSÍ je odvádět žebrák s 10 tisíci hrubého!!KAM ten kapitalismus lidi vede??!!!!VZBUĎTE SE,než bude pozdě!!!
Re:TOTALITA A CENZÚRA TU VLÁDNE.A navíc exekuce..
Bordel všech bordelů
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Iv9
2. 2. 2012 09:10
Tak se zjistila, že na ten pitomej donez chodím 3 a půl měsíce a nikoho to nezajímlo. Tak sem si zavolala na úp a musí mě vyřadit přes ně. Tak nespoléhejte na to, že Vás automaticky po třech měsících vyřadí. Kdybych si to uvědomila dřív, tak by ty hory byli bez problému. Jenom jsem spoléhala na to, že mě automaticky vyřadí, ale opět sem se spletla...
Odpovědět | Smazat | IP: 80.87.191.247 Blokovat IP
A ČESKÉ SHRBENE OVCE ŘÍKAJÍ POLITIKU,JEN KRADTE NA UKOR NAŠICH DĚTI
Diskuse
Klímešovi
2. 2. 2012 10:36
JAK NÁS OMEZUJTE NA PRÁVECH CO NA TOM,ŽE SE NAS JEDNOU BUDOU NAŠE DĚTI PTÁT,JAK JE MOŽNE ŽE JSME NEVIDĚLI CO SE DĚJE,PROSTĚ SHRBENÁ OVCE ŘÍKÁ STAŘÍ USLINTANÍ ZLODĚJŠTÍ BASTARDI ROZKRÁDEJTE DÁL TUTO ZEMI,PRODÁVEJTE ZDROJE VODY DO ZAHRANIČÍ MY OVCE SE BUDEME RVÁT MEZI SEBOU,BUDEME JEDEN DRUHÉHO NAPADAT AT VY MATE KLID NA VŠE PROTI TOMUTO LIDU A STÁTU! PROTESTY PROTI NESPRAVEDLNOSTÍ CO ZDE PANUJE ! UVĚDOMIT SI JE TO JEN HORŠÍ. NEJISTOTY DEPRESE NEZAMĚSTNANOST EXEKUCE TO VŠE
TAKOVÝ ŽIVOT ? NA ÚKOR JAKÉ TO SVOBODY ?
Odpovědět | Smazat | IP: 91.103.166.149 Blokovat IP
Většina občanu napíše nespokojenost...
Diskuse
Vašek
2. 2. 2012 10:57
Miluješ život ? Pak neplýtvej časem.Čas je totiž materiál, ze kterého
je vyroben. Postavit se čelem a nedovolit nespokojenosti která zde celkově
v ČR je. Miluješ život ? Aneb chci zůstat jen ovčanem ? Jak to žijeme.
Odpovědět | Smazat | IP: 91.103.166.149 Blokovat IP
DONEZ vs. Zprostředkování práce
Diskuse
Petr
2. 2. 2012 12:25
Podívejme se na toto opatření z druhé stránky:
Podle p. Drábka to znamená, že je v republice nedostatek pracovních sil a chudáci zaměstnanci musí pracovat v kumulovaných funcích za dva, protože nezaměstnaní pracují načerno nebo se flákají.
Zde ve vládním letáku
http://www.vlada.cz/assets/socialni-reforma/pruvodce-zmenami/Inzerce-ZMENY-DENIKY-NOVY-oriznuto.pdf
jsem narazil na tohle:
+++
„Zpřísnění pobírání podpory v nezaměstnanosti
Pokud úřad práce zprostředkuje klientovi zaměstnání a on jej do půl roku ukončí bez vážného důvodu sám nebo dohodou,….“
+++
Z čehož by vyplývalo, že Úřady práce mají možnost dát (zprostředkovat) lidem práci, ale z nějakého nepochopitelného důvodu to nedělají.
Zde je výpis ze Zákona č. 435/2004 Sb o zaměstnanosti“
+++
HLAVA IV - ÚŘADY PRÁCE A JEJICH PŮSOBNOST
ČÁST PRVNÍ - ÚVODNÍ USTANOVENÍ
§ 8
(1) Úřad práce
e) provádí zprostředkování zaměstnání uchazečům o zaměstnání a zájemcům o zaměstnání a poskytuje další služby v oblasti zaměstnanosti podle tohoto zákona,
+++
Mě je přes 40, na ÚP jsem 3 roky, ale nic mi NEZPROSTŘEDKOVALI.
Vám něco zprostředkovali, co jste odmítli?
Takže bych je vlastně měl žalovat o náhradu škody pro neplnění povinnosti ÚP vyplývající z tohoto zákona:
Kdyby mi zprostředkovali jakoukoli práci, tak bych musel dostávat alespoň minimální mzdu. Takže když odečtu ten půlrok co mi platili podporu, tak tedy ÚP dluží minimální mzdu za 30 měsíců plus úroky….
Odpovědět | Smazat | IP: 88.100.56.149 Blokovat IP
Vystresovaný národ ?
Diskuse
Jana
2. 2. 2012 12:25
A POŘÁD JEN BĚŽÍME HLEDÁME PŮJČKY PRÁCI PŮJČKY PRÁCI JAK BLBCI
ÚNAVA A PRAMÁLO VOLNÉHO ČASU. LIDI NENECHEJME SE OVLÁDAT TÍM
CO TADY JE ZA MARAS.
Re: Miluješ život ? Pak neplýtvej časem.Čas je totiž materiál, ze kterého
je vyroben život. Postavit se čelem a nedovolit nespokojenosti která zde celkově
v ČR je. Miluješ život ? Aneb chci zůstat jen ovčanem ? Jak to žijeme
Odpovědět | Smazat | IP: 91.103.166.149 Blokovat IP
Re: DONEZ vs. Zprostředkování práce
Diskuse
Ivan
2. 2. 2012 12:42
PERFEKTNÍ!!!
Teď by měl nějaký nezaměstnaný právník vypracovat vzor žaloby a dát ho sem a kdyby všichni nezaměstnaní, kterým Úřad práce žádnou práci nenabídl, podali žalobu o odškodné, tak se z toho Drábek pose.. ;-)
Odpovědět | Smazat | IP: 88.100.56.149 Blokovat IP
Bordel všech bordelů
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Iv9
2. 2. 2012 09:10
Tak se zjistila, že na ten pitomej donez chodím 3 a půl měsíce a nikoho to nezajímlo. Tak sem si zavolala na úp a musí mě vyřadit přes ně. Tak nespoléhejte na to, že Vás automaticky po třech měsících vyřadí. Kdybych si to uvědomila dřív, tak by ty hory byli bez problému. Jenom jsem spoléhala na to, že mě automaticky vyřadí, ale opět sem se spletla...
Odpovědět | Smazat | IP: 80.87.191.247 Blokovat IP
A ČESKÉ SHRBENE OVCE ŘÍKAJÍ POLITIKU,JEN KRADTE NA UKOR NAŠICH DĚTI
Diskuse
Klímešovi
2. 2. 2012 10:36
JAK NÁS OMEZUJTE NA PRÁVECH CO NA TOM,ŽE SE NAS JEDNOU BUDOU NAŠE DĚTI PTÁT,JAK JE MOŽNE ŽE JSME NEVIDĚLI CO SE DĚJE,PROSTĚ SHRBENÁ OVCE ŘÍKÁ STAŘÍ USLINTANÍ ZLODĚJŠTÍ BASTARDI ROZKRÁDEJTE DÁL TUTO ZEMI,PRODÁVEJTE ZDROJE VODY DO ZAHRANIČÍ MY OVCE SE BUDEME RVÁT MEZI SEBOU,BUDEME JEDEN DRUHÉHO NAPADAT AT VY MATE KLID NA VŠE PROTI TOMUTO LIDU A STÁTU! PROTESTY PROTI NESPRAVEDLNOSTÍ CO ZDE PANUJE ! UVĚDOMIT SI JE TO JEN HORŠÍ. NEJISTOTY DEPRESE NEZAMĚSTNANOST EXEKUCE TO VŠE
TAKOVÝ ŽIVOT ? NA ÚKOR JAKÉ TO SVOBODY ?
Odpovědět | Smazat | IP: 91.103.166.149 Blokovat IP
Většina občanu napíše nespokojenost...
Diskuse
Vašek
2. 2. 2012 10:57
Miluješ život ? Pak neplýtvej časem.Čas je totiž materiál, ze kterého
je vyroben. Postavit se čelem a nedovolit nespokojenosti která zde celkově
v ČR je. Miluješ život ? Aneb chci zůstat jen ovčanem ? Jak to žijeme.
Odpovědět | Smazat | IP: 91.103.166.149 Blokovat IP
UVĚDOMIT SI SVOJI CENU :)
Diskuse
Vašek
2. 2. 2012 10:59
Miluješ život ? Pak neplýtvej časem.Čas je totiž materiál, ze kterého
je vyroben život. Postavit se čelem a nedovolit nespokojenosti která zde celkově
v ČR je. Miluješ život ? Aneb chci zůstat jen ovčanem ? Jak to žijeme.
Odpovědět | Smazat | IP: 91.103.166.149 Blokovat IP
Re: DONEZ vs. Zprostředkování práce
Diskuse
Ivan
2. 2. 2012 12:42
PERFEKTNÍ!!!
Teď by měl nějaký nezaměstnaný právník vypracovat vzor žaloby a dát ho sem a kdyby všichni nezaměstnaní, kterým Úřad práce žádnou práci nenabídl, podali žalobu o odškodné, tak se z toho Drábek pose.. ;-)
Odpovědět | Smazat | IP: 88.100.56.149 Blokovat IP
Re: DONEZ vs. Zprostředkování práce
Diskuse
Anonym
2. 2. 2012 17:33
Uřad práce vám nic nesežene-taky kde-je zrušený lehký průmysl, těžký průmysl a v likvidaci školství,zdravotnictví,zemědělství, věda a výzkum.To snad už musí vidět každý, krom těch, conosí růžové brýle nebo jsou nějak retardovaní.Jestli je Vám po 45 a máte zdravotní problémy , tak v nic nedoufejte.Mě to UP shání už 7 let a nic.Je mě přes 50 a mám zdravotní problémy. Nikdo mě nechce a práce není.
Odpovědět | Smazat | IP: 195.113.164.130 Blokovat IP
Re: Bordel všech bordelů
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Zdenka
2. 2. 2012 17:45
Tak to vám moc díky za info,pohlídám si to.hezký den
Odpovědět | Smazat | IP: 83.240.1.142 Blokovat IP
Veřejná služba = totální nasazení = GULAG
Veřejná služba porušuje Listinu základních lidských práv a svobod
Pepa
2. 2. 2012 22:45
Mám pocit, že veřejná služba je nenápadně zaváděná forma otroctví jako byl totalitní GULAG nebo fašistické TOTÁLNÍ NASAZENÍ do Říše, kdy občan nemá žádnou možnost účinné obrany před ponížením a prací ZDARMA ve státě, kde mafie rozkrádají miliardy z našich daní a stát to neřeší, pouze o tom den co den informují média, jedna kauza přebíjí druhou, ale když se třeba měl stát přihlásit o 12 miliard, nikoho to netrápilo. Pokud to tak půjde dál delší dobu, postupně skončíme v nevonictví, kdy všichni budeme otročit za jídlo a nocleh pro pár vyvolených mocipánů, kteří ke svým miliardovám majetkům přišli bůhvíjakým způsobem.
Odpovědět | Smazat | IP: 89.24.88.1 Blokovat IP
sdělení p. Dr.Ing. Drábka
Otevřený dopis Mgr. Renaty Hanušové ministru Drábkovi
Mirek
3. 2. 2012 10:27
Dne 27.12. 2011 jsem zaslal panu ministrovi stížnost ohledně sytému DONEZ, kde jsem uváděl obdobné důvody, jako p. Mgr. Hanušová. Dne 20.1. 2011 jsem od p. ministra obdržel dopis, ve kterém uvádí jeho známé důvody ohledně systému DONEZ. Na závěr dopisu mě sdělil, cituji : ,,Je potřeba uvést, že evidence na ÚP ČR je dobrovolná nikoliv povinná. V případě, že občan nechce být veden v této evidenci nebo nemůže poskytovat součinnost ÚP ČR, může kdykoliv písemně nebo osobně požádat o její ukončení ,,.
A toto vidím, jako jeden z možných důvodů zavedení systému DONEZ a tím i administrativní snížení nezaměstnaných.
Odpovědět | Smazat | IP: 62.201.18.2 Blokovat IP
Re: Bordel všech bordelů
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Adam
3. 2. 2012 19:19
Možná by byla vhodná otázka na Vaši kontaktní pracovnici, kdo Vám uhradí toho půl měsíce navíc.Tež by neškodilo napsat e-mail panu Drábkovi s konkrétnímy údaji.
Odpovědět | Smazat | IP: 89.102.185.181 Blokovat IP
Tato vláda se zapříčinila o nesvobodu a bídu.
Diskuse
Franta
3. 2. 2012 21:04
Dají se vykonat změny, pokud se všichni spojíme pro hodnoty spravedlnosti, čestnosti a morálky. Lidé by měli vyjít do ulic a udělat vzpouru proti vládě.
Drábek se dušoval-že veškeré dávky byly na 100% vyplaceny!! Celý leden prohlašoval-že vše funguje jak má, žádné problémy nejsou. Přirovnávat k funkčnosti reforem za doby Josefa II.-se současnými technickými možnostmi-to je ubohost nejvyššího rozsahu. Ti-co jsou na dávky odkázáni-bohužel mají platit složenky, nájmy a p. Drábek jim pak ty dávky vyplatí i s úroky?Většina nezaměstnaných nebo ostatních závislých na soc.dávkách za tento stav nemohou....a prolhaný ministr, jež si nevidí ani na špičku nosu?
Hlady už skoro šilhám s koštětem a lopatou v ruce.Myslím to vážně nežvaním jako ten Drábek.
Odpovědět | Smazat | IP: 91.103.166.149 Blokovat
Re: Re: DONEZ vs. Zprostředkování práce
Diskuse
jan3
6. 2. 2012 20:45
A nechces si zazadat o invalidni duchod,ja ho mam 20let od svych 24let,ale znam i takove co ho maji od 17let.Taky sem svym zpusobem nezamestnany.Docela se potykam s chudobou,kdyz sem se ovsem kouknul kolik plati UP podporu tak tohle je lepsi!!!!!!!!!
Odpovědět | Smazat | IP: 78.45.210.6 Blokovat IP
Invalidni duchod - to je samostatná kapitola.
Diskuse
Radek
6. 2. 2012 23:45
Zažádat si jistě může, ale asi to už zkusil a nedostal. Ten systém přiznávání ID je dnes tak zvrácený, že jej dostane dřív zdravý než nemocný. To prosím nijak nevztahujte na sebe, jen jsem tím výrokem zdůraznil skutečnost, že ID tady má spousta zdravých lidí, zatímco spousta zdravotně postižených ho nemůže dostat.
Odpovědět | Smazat | IP: 89.103.183.77 Blokovat IP
Czech Point
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Olda 55 let
7. 2. 2012 09:03
Žádný rozdíl mezi Adolfem Hitlérem a třetí říši a Drábkovou sociální politikou nevidím.. Hitlér pronásledoval židy a Drábek nezaměstnané.. Drábku, co takhle postavit pracovní lágry a nahnat tam všechny nezaměstnané a označit je Rückkehr unerwünscht? Drábku stále jen pronásleduješ bývalou dělnickou lůzu, jak říkaval T.G.Masaryk. Neměli jste vše rozkrást.. Komunisti vám předali republiku bez dluhů a byli jsme ve všem soběstační. Kbyby byla práce a zaplacená a ne dělat za pod minimální mzdu, tak na pracáku zůstanou jen cigáni.. Drábku a také uber cigánům ze sociálních dávek. Tam jsou balíky peněz vyplácené každý měsíc a ne ta naše žebračenka co dostáváme každý měsíc..
Odpovědět | Smazat | IP: 82.114.195.168 Blokovat IP
Nevíte jak to je?
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Marcel
7. 2. 2012 13:35
Když jsem na Czech Point začal chodit teď od února, tak skončím v dubnu (3 měsíce). A co pak? Nemůžou mi nařídit, abych tam chodil třeba od června znovu?
Odpovědět | Smazat | IP: 78.45.176.193 Blokovat IP
Nevíte jak to je?
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Czech Point
7. 2. 2012 17:29
Podle toho co jsem prostudoval z dostupného materiálu. tak tři měsíce a za rok znovu.. tento zkurvený a ponižující donez má trvat dva roky.. Drábek manipuluje z nezaměstnánými jako bychom byli státu jen obtížní hmyz, krerý těd musí stát živit... že vše rozkradli o tom se nikde nepíše.. je to diktatůra kapitálu..
Odpovědět | Smazat | IP: 82.114.
8. 2. 2012 10:51
Dobrý den,
chci se zeptat, co je tzv. časová tolerance v systému docházky DONEZ, resp. kolik minut činí. Informace na internetu se různí (30min. někde píší hodinu). Z callcentra DONEZ mi napsali, že PŘEDPOKLÁDAJÍ, že by to mělo být uvedeno na pozvánce, ale nikde tam nic není. Je tam jen čas 13:45 kdy jsem se měla dostavit, ale praskla nám v bytě voda takže jsem došla na Czechpoint za 31minut- tj. v 14:16. Nic po mě pracovnice nechtěla, neptala se - jen vytiskla termín další návštěvy. Budou po mě požadovat omluvenku? a jaká je tedy ta časová tolerance?
Odpovědět | Smazat | IP: 212.111.4.158 Blokovat IP
Re: časová tolerance
Diskuse
Milan
8. 2. 2012 11:57
Dobrý den,
pokud na Vás nikdo nic nepožadoval ani Vás neupozornil na problém s časovým zpožděním, znamená to, že to nebylo bráno jako příchod v chybném termínu. Na to by Vás musela pracovnice upozornit, protože systém v takovém případě signalizuje, že termín neodpovídá a musí se vysvětlit důvod zpoždění.
Nevím, jestli existuje jednotně stanovený limit pro tolerované zpoždění.
Odpovědět | Smazat | IP: 94.112.232.102 Blokovat IP
DOCHÁZKA NA POŠTU
Poradna
ANNA
8. 2. 2012 14:15
Dobrý den ,mám dotaz, stalo se mi už několikrát ,že jsem se musela 3krát týdně hlásit na pošte ,přitom jsem se dočetla v návrhu pana Drábka ,že tato povinnost bude nejvýše 2krát týdně, na poště se nikdo semnou o tom nechce bavit.Dále dojíždím a cesta mě příjde na 120kč týdně a měsíčně to je více jak 600kč.Nepobírám nic z úp ,jen životní minimum mám vůbec nějaká práva ???,
Odpovědět | Smazat | IP: 78.110.214.173 Blokovat IP
Re: časová tolerance
Diskuse
jeden z nezaměstnaných
8. 2. 2012 16:23
Dobrý den , kdyby Vás obtěžovali a chtěli Vás kvůli tomu vyloučit z úp , tak se raději dobrovolně odregistrujte a po méně než jednom kalendářním měsíci se zase zaregistrujte a vyhnete se tomu nesmyslu , co vymyslil kyberpsychopat Drábek, na delší čas .
Je jen škoda ,že místo toho poslance , jenž odešel včera do věčných lovišť , neodešel tento škůdce nikomu nepotřebný a neužitečný šmejd Drábek
Odpovědět | Smazat | IP: 89.24.65.117 Blokovat IP
Re: Re: časová tolerance
Diskuse
Milan
8. 2. 2012 18:04
Tohle bohužel nejde, žádosti o ukončení evidence se vyhoví jen tehdy, pokud není důvod k vyřazení, tedy pokud se už někdo nedostavil a vznikl mu kvůli tomu problém, takový manévr mu nepomůže.
Odpovědět | Smazat | IP: 94.112.232.102 Blokovat IP
Re: DOCHÁZKA NA POŠTU
Poradna
Radek
8. 2. 2012 19:03
V této totalitě žádná práva nemáte, ale můžete zkusit si to jízdné nechat proplatit, požádat o tzv. mimořádnou okamžitou pomoc. Pokud ji nedostanete, chtějte to písemně a stěžujte si u ombudsmana. Pokud mu napíšete hned, doporučí Vám, abyste si o tu okamžitou pomoc zažádala.
Pak nám sem napište, jak to dopadlo. Ten počet návštěv na poště nijak ovlivnit nemůžete.
Odpovědět | Smazat | IP: 89.103.183.77 Blokovat IP
Re: Re: časová tolerance
Diskuse
čas běží
9. 2. 2012 10:33
Drábek je splachovací a cynický - kromě toho, že je tak tolerantní k nezaměstnaným obětoval se pomoci příkladně hlášky na těch poštách zametání ulic a kdo ví čím se ještě necháme ovládat.Nemáš přímé známe práci
jen tak neseženeš.Opětovně jen a jen u toho psaní a co se tím vyřeší ????....
Odpovědět | Smazat | IP: 91.103.166.149 Blokovat IP
Re: časová tolerance
Diskuse
DONEZ má hodinovou toleranci.
9. 2. 2012 11:20
Mě na poště řekli, že časová tolerance je 1 hodina. Mám to potvrzené i vlastní zkušeností, stalo se mě, že se systém zadrhl a pracovnice pošty mi tvrdila, že stačí přijít do hodiny a opět se zaregistrovat, pak nemusí ani vystavovat žádnou omluvenku. A skutečně, vyřídil jsem si něco dalšího a na poštu přišel cca o 55 minut déle a stihnul jsem se ještě zaregistrovat, takže ta hodina platí. Hodina tolerance platí před stanoveným termínem i po. Ovšem nikde to není napsáno, ani na stránkách generálního ředitelství ÚP Praha, prostě nikdo to oficiálně neví. To je další metoda, jak nezaměstnané šikanovat - prostě nedostanete ani základní informace.
Odpovědět | Smazat | IP: 83.208.237.186 Blokovat IP
Děti trpí v mrazech - postřeh z ulice
Diskuse
Jana
9. 2. 2012 14:37
Na zastávce MHD před poštou je vidět zachumlané děti s maminkami. Proč ? Z jejich povídání je to jasné, jezdí na DONEZ několikrát týdně. Ráno musí děti brát brzo na vlak nebo autobus z vesnice do města kde je pošta a místo DONEZ. Na poště musí být v nějakou určenou hodinu a spojení je málo. Pár se jich dohodlo, že již takto trápit děti nebudou a půjdou se z pracovního úřadu odhlásit. Pokud se na tuto skupinu zaměří na ÚP ,tos e nám ta regisrovaná nezaměstnanost bude snižovat sama.
Odpovědět | Smazat | IP: 213.192.60.32 Blokovat IP
Malá připomínka.
Veřejná služba porušuje Listinu základních lidských práv a svobod
Pavel Molík
11. 2. 2012 13:20
Text považuji za fundovaný a vyčerpávajícím způsobem obsažný. Až na jedno mé doplnění. Kdo pracuje v tzv. Veřejné službě, nemá vedle žádné odměny ani hodinu započítanou do odpracovaných let pro důchod. Tedy teoreticky by mohli někteří lidé vykonávat nucené práce (tzv. Veřejnou službu) po celý produktivní věk, aniž by měli jediný den započtený jako odpracovaný pro důchod, resp. důchodové pojištění. Drábek sám přiznal, že chce výrazně navyšovat počet osob v tzv. Veřejné službě, takže podle jeho ďábelských plánů by se masově mělo zneužívat této neplacené práce a porobeným nezaměstnaným by se mělo znemožňovat odpracovat si poctivě roky pro pozdější zasloužený důchod.
Odpovědět | Smazat | IP: 88.102.132.158 Blokovat IP
buzerace lidí
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Wendy
11. 2. 2012 14:34
Také se přidám... jsme na ÚP a tento týdEN jsem skončila s DONEZ. Absolutně zcestnáa lživá jsou prohlášení z MPSV, že je to kontrola lidí, aby načerno nepracovali a tím pádem nepobírali neprávem dávky. Na ÚP jsem šla hned po škole, bez praxe, tedy jsem podporu nepobírala, stejně tak soc. dávky. Přesto jsem do systému zařazena byla. Je to náhodné, absolventi do 26 let, lidé, kteří jsou opakovaně evidováni na ÚP... Není tam žádné kritérium, podle kterého by se úřady měli zaměřit na lidi, u kterých je podezření, že zneužívjí dávky či podporu. Stejně tak to má být i u těch slavných prospěšných pracích a veřejných službách. Prý, aby nezaměstnaní vrátili společnosti to, co od nich berou na dávkách... ale nejen na ÚP mi bylo sděleno, že tam můžou jít i lidé, kteří dávky nepobírali a nepobírají. Jde opět o účelnou lež, je to ponižující!!
Odpovědět | Smazat | IP: 93.153.2.45 Blokovat IP
Re: buzerace lidí
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Marcel
12. 2. 2012 06:13
Souhlas.. Na UP jsem pouhych 11 mesicu - poprvy v zivote - predtim (za posl. 22 let) jsem na UP nikdy hlasenej nebyl (je mi 43). Zadny davky ani podporu nepobiram a taky tam ted od unora chodim jak nejakej malej spratek.. (na cerno nikde nedelam).
Takze ty jejich duvody typu: "ti co berou davky, absolventi do 26 let, lidé, kteří jsou opakovaně evidováni na ÚP, ti u nichz je podezreni ze pracuji na cerno apod" jsou zcela lichy..
Tam nahore neco vymysleli a Cesky poste za to platej velky prachy, tak tam proste musej nekoho posilat ..urednici na UP dostali narizeni ze tam musej povinne posilat tolik a tolik % nezamestnanejch a hotovo (padni komu padni) .
Vsak ja jim to vratim, at uz u voleb nebo jinak.
Ja nezapominam..
Odpovědět | Smazat | IP: 78.45.176.193 Blokovat IP
Re: Re: buzerace lidí
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Wendy
12. 2. 2012 18:54
Já osobně jsem na ÚP od června loňského roku, v listopadu mě zařadili do DONEZ. Předtím jsem měla nahlášený přivýdělek (pouze domácí práce), tak nevím, jak já můžu být rizikový typ, který může rpacovat načerno. Naštěstí máme moc hodnou paní na ÚP, která, pokud by měl někdo problém s dopravou, co se týče financí, tak ho tam neposlala. Což není všude, četla jsem i o případech, kdy si to úřednice vyloženě vychutnávaly onu buzeraci a ponížení lidí, kteří už tak jsou na tom dost špatně, i bez nějakýho asociála Drába! Jinak v úterý mám jít na ÚP, ale na poště mi vyjela schůzka ještě ve středu, ale z toho, co jsem četla, by to neměl být problém a měla bych být ze systému odhlášena, tak jsem zvědavá. Kvůli tomuhle nemůžu jet ani navštívit na pár dní sestru a děti, na to má vážně Dráb aspol. právo??!!
Odpovědět | Smazat | IP: 93.153.2.45 Blokovat IP
Dejte o sobě vědět
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Miluše
14. 2. 2012 10:55
Vážení nezaměstnaní, neseďte s rukama v klíně a dejte o sobě vědět. Pište stížnosti na mimisterstvo práce, ombudsmanovi, vyhlédněte si svého oblíbeného poslance a napište mu dopis, navštivte ho. Mlčící ovce nezmůžou nic.
Výborné je, že celou akci platila EU - je něco takového jinde ve světě běžné? Jedná se opravdu o omezení práce na černo, nebo to je prostá šikana? Nedalo by se těch 10miliónů měsíčně (celkem čtvrt miliardy!) využít jinak a lépe?
Je otázkou, jestli je vůbec právně možné nezaměstnané nutit být stále jenom v bydlišti, nezaměstnané matky nesmí odjet s dětmi na prázdniny? Nehledě na to, že málokteré "výběrové řízení" je oficiální a dá se z něho získat razítko. Systém v podstatě ztěžuje hledání legální práce, což asi nebyl jeho účel...
Odpovědět | Smazat | IP: 78.108.150.1 Blokovat IP
Re: Osobní zkušenost....
Diskuse
Radka
14. 2. 2012 14:09
No a právě toho chce Drábek dosáhnou,aby se lidé radši sami odhlásily,i když práci nemají.Já sama se budu muset také odhlásit a rodina mi snad pomůže hradit aspon to zdravotní pojištení.Nezaměstnaných je o mnoho více než udávají statistiky,lidé kteří mají aspon nějakou finanční rezervu se na ÚP ani nehlásí!
Odpovědět | Smazat | IP: 213.19.47.54 Blokovat IP
Re: Re: Omyl
Diskuse
unemployed
14. 2. 2012 22:16
Dobrý den , já jsem to ještě nezkoušel, ale vždy se může člověk vymluvit ,že obdržel nějakou nabídku na cokoliv , třeba brigádu a že ji chce jít projednat , třeba někam z ruky a jelikož by to konáním nedobrovolné nucené práce nebylo časově realizovatelné , tak proto . Navíc by člověk dělal to ,co případně směřuje k tomu , aby byl zaměstnán , nějak . A vyvrátit to nejde a vždy se dá říci ,že se zázrak nekonal .
Odpovědět | Smazat | IP: 89.177.19.154 Blokovat IP
Unacceptable Face of Freedom
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Test Dept
16. 2. 2012 09:20
Myslim ze pokud se to stane vyjimecne, tak by to na UP meli tolerovat. Proste vam bylo spatne od zaludku, na coz mate svedky (rodinni prislusnici) a hotovo. Zdravi je prednejsi nez nejaky priblbly hlaseni se na poste. Pokud by vas z UP vyradili, tak si stezujte a pak se klidne i sudte - musel byste to vyhrat!!
Mohl jste mit treba i poruchu na aute (nebo vas kamarad ktery vas vezl - coz vam dosvedci) kdyz jste jel z jinyho mesta kde jste byl kvuli praci nebo cemukoli jinymu. Nebo u vas doma mohl byt opravar topeni atd..
To nemate zadnyho znamyho se zivnost. listem, ktery by vam napsal, ze jste u neho zrovna v tu dobu meli pohovor kvuli praci?? Omluvenka nemusi mit zadny razitko (mit razitko neni povinnosti). Na druhou stranu - je snad povinnosti potencionalnich zamestnavatelu takoveto omluvenky vydavat? Neni!
Pokud chcete jet napr. s detmi na dovolenou, tak predem na UP nahlaste, ze si jedete hledat praci napr. do Irska, a ze tam budete tyden-dva u znamyho kterej tam uz roky pracuje, a kterej vam tam po tu dobu bude nejakou praci shanet. A po prijezdu na UP reknete, ze mate predbezne domluveny ze pojedete do Britanie pracovat napr. od cervence. To ze to nakonec nevyslo uz neni vase chyba.. Konec zvonec. A anglicky psanou omluvenku si klidne napiste sami doma na vl. pocitaci - UP nema zadny paky ani sanci si v zahranici cokoli zjistovat..
A takovejch moznosti je jiste vic.. staci trochu premyslet. Pokud na to mate svedky, tak muze UP leda kulovy. To ze vas strasej a rikaj neco jinyho neberte v potaz - mate taky svoje prava ..
A pokud je nejaka urednice UP pouze buzerujici sv..e, tak se na ni klidne taky rozervete, nasledne chtejte vedouciho, klidne si na ni stezujte jeste vejs.. ono by se taky mohlo stat, ze by o praci mohla prijit ona.. Jako vetsina uredniku nechce mit zadny problemy, a mne se tahle drsnejsi taktika mnohokrat vyplatila - nakonec byli sami jako beranci (ne na UP, na jinejch uradech).
Vsechno ma holt svy hranice.. Na druhou stranu i ty urednice maj urcity povinnosti, musej dodrzovat narizeni seshora, a muzou bejt od svejch nadrizenejch buzerovany nebo sankcionovany stejne jako vy, pokud by vam promijeli zase uplne vsechno.. Takze "vse s rozumem".
Jako nechci nikoho nabadat k nepravostem, ale jak se rika: "na hrubej pytel hruba zaplata".
Odpovědět | Smazat | IP: 78.45.176.193 Blokovat
Re: dotaz
Poradna
Vilém
17. 2. 2012 20:23
Dobrý den,
podle zákona teoreticky ano, nic tomu nebrání, v zákoně je prostě jen podmínka dvou měsíců v evidenci. Jako překážka připadají v úvahu jen vážné důvody, například nemoc.
Jednalo by se ale zcela zjevně o sprosťárnu, proto v takovém případě doporučuji také stížnost ombudsmanovi, protože splnění těchto požadavků by Vás připravilo o možnost přivýdělku a nic by Vám to nepřineslo. Také zvažte, protože zřejmě neberete podporu, ukončení evidence a její obnovení po méně než jednom měsíci. V případě přestávky kratší než jeden měsíc není třeba ani doplácet zdravotní pojištění.
Odpovědět | Smazat | IP: 94.112.232.102 Blokovat IP
Re: Re: DONEZ
Diskuse
Jeden z nezaměstnaných
19. 2. 2012 21:45
Dobrý den , určitě to tak je , ale ombudsman nicméně řeší případ, kdy do Donez zřazený nezaměstnaný projezdil kč 2000,- za měsíc a přesto , že asi to tomu úp sdělil - finanční náročnost cest spojených s realizací návštěv Donezu , (asi to nepomohlo a proto se posléze obrátil na ombudsmana) , tak stejně tam byl zařazen a škoda vzniklá nesmyslným spotřebováváním peněz na neužitečnou dopravu , již nastala .
Tak podobně tomu bude asi i v případě matek s dětimi , prostě to asi ty úřady práce zkouší , co si lidé nechají líbit a ženou to na la fille d´épé a zneužívají okolnosti , že obrana je pro nezaměstnaného , právě vzhledem k finanční nároččnosti, obtížná . Takže se doupouští porušování základních lidských práv i svobod .
Odpovědět | Smazat | IP: 89.24.44.242 Blokovat IP
Re: realizace
Diskuse
Nezaměstnaný
21. 2. 2012 02:27
Dobrý den , oni se nejdříve zeptají obligátně :"Zda ráčí být něco nového" a pak to jako "nabídnou". Takže ale to neznamená , že hned zítra se musí jít hákovat na robotu . Ve skutečnosti ještě musí vyslat člověka na zdrav. prohlídku k lékaři . A to také nejde ze dne na den , i to má několik dní. Takže , když již dojde na "to" , že nabídnou onen neslušný návrh, tak je lépe jim v tu chvíli neodporovat a dělat jakoby nic. A zítta následující den se dostavit na úřad opět a sdělit, že máte třeba nějakou zajímavou nabídku , třeba z Prahy , prostě z ruky a že veřejné práce sice neodmítáte, ,ale že se v zájmu nalezení prac. místa dobrovolně odhlašujete. Dokonce jim vlastně budete říkat , "co chtějí slyšet" a za to Vás nemohou sankčně vyřadit. Vy jste veř. službu neodmítl , ale naopak jste se sám iniciativně odhlásil po "nabídce" případného zaměstnání jinde. A za necelý měsíc se na úp objevíte opět a řeknete, ,že se zázrak prostě nekonal . Tak prostě raději vždy s rozmyslem a dát si alespoň jeden dva dny pauzu , než na ten úřad se dostavíte s iniciativním odhlášením .
Odpovědět | Smazat | IP: 89.24.80.71 Blokovat IP
Moje zkušenost s Donez a veřejnou službou
Diskuse
Vanda83
21. 2. 2012 21:07
Dobrý den,
ráda bych se podělila o zkušenosti s Donez a veřejnou službou.Mám středoškolské vzdělání s maturitou,po škole jsem nemohl najít práci vzhledem k tomu,že jsem absolventka bez praxe.Dlouhé 2roky se žádná práce neobjevila a po 40 neúspěšných pohovorech a 2 rekvalifikacích jsem to s Úp vzdala.Narodila se mi dcera,nyní mám po mateřské a 13měsíc už opět nemám práci,nikdo mě nechce když mám doma dítě.Z úřadu mě poslali hlásit se na poštu (Donez).Můj den tedy vypadá asi takto.Ráno v 7h odvézt dceru 3km do školky,poté jet se nahlásit na poštu tj.15km,poté když je potřeba tak jdu zametat ulice.Další den opět 15km do města zametat,další den se ukázat na poště,takže 3-4dny zabité otrokařením a zbytečným nahlašováním se na poště.Raději ani nepočítám co mě to stojí peněz.Zvažuji tedy že odejdu z Úp,protože jen cestovné mi vyjde vyšší,než moje poštění co mi Úp hradí.Nejhorší zlo je to,že když se odhlásím z Úp tak nemám nárok na různé dávky od státu.Kdy už se v tomhle státě stane něco pozitivního co bude PRO lidi a ne Proti nim.
Odpovědět | Smazat | IP: 82.145.211.97 Blokovat IP
Re: Moje zkušenost s Donez a veřejnou službou
Diskuse
Jeden z nezaměstnaných
22. 2. 2012 00:10
Dobrý den , Milá mladá paní , pokuste se učinit toto :
Veřejnou službu ani donez jste neodmítla, tudíž uložené nesmysly plníte. A nyní , zajděte na úřad práce v mezičase , třeba ve čtvrtek 23.2.2012 a sama se ze své iniciativy odhlašte. A vůbec jim důvod odhlášení nemusíte sdělovat. Případně jim sdělte , že se chcete zajímat o práci (někde z ruky) a kvůli donezu a veřejné službě by to bylo nerealizovatelné. A za téměř jeden kalendářní měsíc , přesněji řečeno o jeden den dříve před jeho dovršením , se zase přijďte zaregistrovat na úp , tedy 21.3.2012 . A na dva měsíce Vám ti ničemové musí dát pokoj a vzp pojištění bude za Vás hradit stát . Nevím samozřejmě , jestli Vám budou v tom prodlevovém mezičase , ale myslím si , že ano, platit alespoň existenční minimum .
Takže , nenechte se sebou "zametat " a žijte tak , aby každý den stál za to .
Odpovědět | Smazat | IP: 89.24.43.164 Blokovat IP
Jeden článek ,koukněte.
Diskuse
Jana
22. 2. 2012 17:40
http://ekonomika.eurozpravy.cz/ceska-republika/42046-rozzlobeni-lide-bez-prace-nemaji-penize-na-povinne-cesty-na-postu/
Odpovědět | Smazat | IP: 213.192.60.32 Blokovat IP
Donez
Diskuse
Vanda83
22. 2. 2012 21:42
Jeden z nezaměstnaných: Děkuji za radu,zvážím to.Popravdě řečeno se tohoto kroku obávám,jelikož vím že každý krok který je normálnímu člověku kuprospěchu proti úřadům je po zásluze potrestán.Už teď přítel má práci(9tis) a ještě 2 brigády,aby jsme na hranici možností přežili,po zaplacení nájmu,jídla(velmi po skromnu),náklady na cestování na poštu a veřejnou službu.Šetříme na sobě co se dá na ůkor našeho dítěte,aby nestrádalo.Dlohodobě je to však neúnosné.Dnes mi např přišel dopis,že mi snížují příspěvek na bydlení o cca 1500kč jen kvůli tomu,že jsme neuhradili nájem včas a zpozdili se o pouhý jeden den(tedy díky zpoždění výplaty přítele jsme nezaplatili nájem do 31.dne v měsíci,ale až 1.v měsíci)Čekací doba na dávky,příspěvek na bydlení apod je momentálně kapitola sama o sobě.
Odpovědět | Smazat | IP: 82.145.210.7 Blokovat IP
Tenhle článek mne opravdu rozesmál.
Diskuse
jeden z nezaměstnaných
23. 2. 2012 00:09
Dobrý den ,
v tomto článku jsem se dočetl , že prý
NA VEŘEJNOU SLUŽBU NENÍ PRÁVNÍ NÁROK .
viz text :
Na nabídku veřejné služby nebudou mít ani nadále klienti právní nárok (ON SE TAM SNAD NĚKDO HRNE?), a bude tedy v kompetenci úřadu práce rozhodnout, kterému klientovi veřejnou službu nabídne. Proto úřad práce stanovil i výše uvedená základní kritéria pro výběr uchazečů do veřejné služby.
(těmi klienty jsou zde zřeJmě míněni nezaměstnaní v evidenci úřadu práce)
zde je link :
http://moderniobec.ihned.cz/c1-54202390-ktere-cinnosti-bude-mozne-od-1-1-2012-zahrnout-do-vykonu-verejne-sluzby
Jsem názoru, že takovýto text nemá s rozumem nic společného.
Jelikož mi především není známo , že by se stála fronta zájemců o práci za nula korun za 80 odsloužených alias odpracovaných hodin a ještě spojených s výdaji za dopravu na lokalitu spojenou s výkonem "nabídnuté" služba alias práce .
Tak buď již autoři tohoto textu ztratili soudnost a rozlišovací schopnost, či nejsou již při smyslech .
Je to asi stejně málo chytré , jako kdyby někdo za nacismu napsal , že na zařazení do transportu do soustřeďovacího tábora není právní nárok .
Již vidím , jak nějaký zapomenutý třeba Hebrej se jde hlásit na úřadovnu gestapa , stěžujíc si , že jej vynechali na seznamu osob , zařazených transportu do koncentračního tábora .
Odpovědět | Smazat | IP: 89.24.74.194 Blokovat IP
Vanda83:
Diskuse
jeden z nezaměstnaných
23. 2. 2012 00:39
Dobrý den, já vím , že to není jednoduché , jiná věc je , když člověk je sám a má starost o sebe a jiná věc zase , když má dítě a okolnosti s tím spojené . Je jasné , že tento krok spíše může být dobrý pro člověka , který je sám a o dávky nežádá , protože mu nemají co "nedat" . Pro Vás to vlastně znamená znovu jako po dobrovolném odhlášení z úp a opětovném přihlášení na úp znovu o vše jako žádat a to asi také není jednoduché .
A tohle oni asi vědí na úp a vlastně toho zneužívají , takže si dělají z člověka rukojmí , člii to splňuje všechny znaky nucené práce .
Zcela nepochopitelné je, že se tím neráčí zabývat ombudsman iniciativně , když toto víme my zde a on s několika advokáty , která jistě má k dispozici , nic proti tomu nepodniká a prolhaná media naopak nasazují na nezaměstnané psí hlavu .
Čl. 13
1. Normální pracovní doba každé osoby povolané na nucenou nebo povinnou práci bude stejná jako ta, jež platí pro práci dobrovolnou, a hodiny odpracované nad normální pracovní dobu budou odměňovány podle sazeb platících pro přesčasové hodiny dobrovolně vykonané práce.
Čl. 12
1. Maximální doba, na kterou může být některá osoba povolána na nucenou nebo povinnou práci kteréhokoli druhu, nesmí překročit šedesát dnů za období dvanácti měsíců zahrnujíc do těchto šedesáti dnů dny strávené cestou do místa práce a z tohoto místa.
Čl. 14
1. Vyjma nucené nebo povinné práce stanovené v článku 10 této úmluvy bude nucená nebo povinná práce všeho druhu odměňována v hotovosti podle sazeb nikoli nižších, nežli jsou sazby platící pro podobné druhy práce buď v kraji, ve kterém je pracovník zaměstnán, nebo v oblasti, z níž byl povolán, podle toho, které z nich jsou vyšší.
Čl. 10
1. Nucená nebo povinná práce, která se požaduje jako daň, i nucená nebo povinná práce, kterou náčelníci vykonávající správní působnost ukládají pro práce ve veřejnému zájmu, bude postupně odstraněna.
(Tento text je sice z roku 1930 (je stále platný) a slovem náčelníci se zde samozřejmě nerozumí žádný indiánský pohlavár , ale představitel státní správy , který tuto lumpárnu organizuje , zde tedy úřad práce a jeho fyzický reprezentant) .
2. Prozatím však tam, kde se nucená nebo povinná práce požaduje jako daň a v případech, kdy nucenou nebo povinnou práci pro práce ve veřejnému zájmu ukládají náčelníci vykonávající správní funkce, příslušný úřad se předem ujistí,
a) že práce nebo služba, jež má být vykonána, je v důležitém přímém zájmu obce povolané k jejímu vykonání;
b) že práce nebo služba je v současné době nebo bezprostředně nutná;
c) se zřetelem na dosažitelné pracovní síly a jejich pracovní způsobilost práce nebo služba neuloží nynějšímu obyvatelstvu břemeno příliš těžké;
d) že práce nebo služba nebude mít za následek vzdálení pracovníků z jejich obvyklého bydliště;
e) že vykonávání práce nebo služby bude řízeno v souladu s požadavky náboženství, společenského života a zemědělství.
Čl. 26
1. Každý členský stát Mezinárodní organizace práce, který ratifikuje tuto úmluvu, se zavazuje, že ji bude provádět v územích podrobených jeho svrchovanosti, pravomoci, ochraně, suverenitě, poručenství nebo zákonné moci, a to v tom rozsahu, v němž má právo přijímat závazky týkající se otázek vnitřní pravomoci.
vyhlášena 28. 6. 1930 Mezinárodní organizací práce v Ženevě
Vyhlašující orgán: Mezinárodní organizace práce
Datum vyhlášení: 28. 6. 1930
Platnost od: 1. 5. 1932
Datum ratifikace ČR: 30. 10. 1957 (tehdejší ČSSR)
Platnost pro ČR od: 30. 10. 1958 (tehdejší ČSSR)
Číslo zákona ve sbírce: 506/1990 Sb.
Poznámky:
Dne 28. června 1930 byla na 14. zasedání generální konference Mezinárodní organizace práce přijata Úmluva o nucené nebo povinné práci (č. 29). Ratifikace Úmluvy Československou republikou byla zapsána dne 30. října 1957 generálním ředitelem Mezinárodního úřadu práce. Podle svého článku 28 Úmluva vstoupila pro Československou republiku v platnost dnem 30. října 1958.
Český překlad Úmluvy se vyhlašuje současně.
Česká republika je sukcesorem Úmluvy od 1. ledna 1993.
Odpovědět | Smazat | IP: 89.24.74.194 Blokovat IP
DONEZ x NUCENÉ PRÁCE
Diskuse
+ 50
23. 2. 2012 15:40
Tenhle týden mi uběhl 3. měsíc, kdy chodím na "dohled" na poštu , nikdy nic nenabídli - někdy to bylo i 3 x týdně. Domněnka že už mi to ukončí, byla mylná, jdu i další týden. Nikdo žádná kritéria neřekl / ani nějakou časovou toleranci - to nás nemusí zajímat, prostě chodit jak ovce se hlásit , držet hubu a krok .../, z ÚP mě taktně odpálili na poštu a tam zase že oni nic, jen vyjedou kontakt o ničem s náma nebudou jednat, to musí ÚP.
- říkali že lidi jsou vybírány počítačem, ale opak je pravdou, prý je vybírají na ÚP
- docházka i nucené práce jsou jen pro někoho, ze svého okolí mám zkušenost, že s částečně zdrav. úlevami se posmívají, kam to chodim, že jim se to stát nemůže, protože u nich není předpoklad že by dělali načerno když maj omezení a : dělaj / najdou se i tací /
Jestli mě čeká následné nasazení na nucené práce, tak se z ÚP odhlásím.
PORADÍ MI NĚKDO KOLIK SE PAK PLATÍ ZDRAVOTNÍ X SOCIÁLNÍ ?
Zaevidováním na ÚP do evidence uchazečů o zaměstnání mnou byl deklarován zájem o zprostředkování práce za mzdu a ne aby si ze mne někdo udělal otroka. Potřebuju platit nájem, plyn, elektriku a mít na živobytí. Tím že budu pracovat zadarmo se mi životní situace nijak nevyřeší. Myslím si že pracovní a životní návyky mám dobré, nikdy mi nechyběly, tudíž je nepotřebuji obnovovat. Člověk pracoval celý život,
jen teď prostě 50tka už je in.
Čemu to máme sloužit ???
Odpovědět | Smazat | IP: 88.146.206.2 Blokovat IP
Re: DONEZ x NUCENÉ PRÁCE
Diskuse
jeden z nezaměstnaných
23. 2. 2012 16:45
Dobrý den, pokuste se jít ihned na úp a dejte jim tento text (vemte jej s sebou na flash) a je i s vodotiskem mpsv a tam je psáno , že NEJVÝŠE na 3 měsíc MAXIMÁLNĚ2* týdně. A s tím ji mto podejte do zápisu a případně jim naznačte , že budou čelit správnímu soudu .
zde je text (najděte jej vyhledavačem a stahněte :
TZ_MPSV_verejna_sluzba.pdf
Jinak , co se týče Vašeho úmyslu se odhlásit v případě nabídky neslušného návrhu na práxci zadarmo , tak učiňte prosím následující .
- nejprve je pouze pasivně vyslechněte a neodporujte jim . Jen naslouchejzte a oni Vás ještě pošlou k léaři Vašemu obvodnímu , zda jste způsobilý k nucené práci . A too vše trvá několik dní , i ten felčar totiž nemusí být k mání a teoreticky může být ochořevší a pak budete musit třeba i několik dní nahánět náhradního. Takže ten týden tam k dobru bude. Vy ale po odchodu z úřadu práce si dejte pauzu dva dny , k žádnému lékaři nechoďte a jděte druhý či třetí den po oné návštěvě úřadu práce na něj opět.
Tam po ohlášení se, zajděte za jednou ze zprostředkovatelek , Vám kdysi určených a tam se odhlašte ze své iniciativy . Pokud by se Vás ptaly , proč tak činíte, tak nejste povinen sdělovat důvody , ale nicméně jim můžete sdělit jim toto :
Našel jste si brigádu , či nějaké zaměstnání (někde pokusd možno z ruky) a že pro docházku na nucených (veřejných) pracech byste nemohl do tohoto přechodného zaměstnání či brigády nastoupit a tak jen činíte to , co si vlastně přejí . Abyste si našel zaměstnání a to se také stalo (jako). A pak se zastavte ještě týž den na vzp a nahlaště změnu stavu . A pak , alespoň jeden den před uplynutím kalendářního měsíce , ale musí být samozřejmě pracovní a současně úřední den, takže jak to bude vycházet, i třeba dva dny před koncem kalendářního měsíce ,, se zastavte opět v recepci úřadu práce a opět jim nahlašte ,že se chcete znovu zsaregistrovat. A pak Vás pošlou opět k těm zprostředovstelkám , které již znáte z nedávné minulosti a pokud Vám položí otázky , prořčjste oipět se nechal zaevidovat, tak jim s úsměvem sdělte ,že se prostě zázrak nekonal a že zaměstnání není k mání a až budou o njakém vědět , že Vám to jistě rády sdělí a oni Vás nemohou po dobu přesně dvou náslůedujících měsíců ani poslat do donezu ani na nucené práce . A pokud by opět měli takový nápad po uplynutí oné doby, tka opět zopakovat postup. Vlastně se pro Vás po faktické stránce nic nezmění, jelikož budete v zásadě navštěvovat úřad práce asi v tomto rytmu : 1 měsíc pauza doma (bez evidence )p) pak návštěva úp a 2 měsíce pobytu a možná Vás zavolají dříve než za dva měsíce někdy v mezičase (asi po 6 týdnexh , možná až na doraz právě po 2 měsích ) a pak buď zase obvyklá další návštěva 6 - 8 týdnech , nebo opět zkusí staré triky - Donez a pak nucená služba a Vy opět opakujete postup . A kdyby to tak učinil každý, tak se to položí. Pošta přijde o 45 kč za imbecilní návštěvu na novodobou fízlárnu a není vyloučeno , že možná drábek stane před soudem za zneužití dotací z ESF a neúčelný tunel pro poštu . Ve vězení by to tomu kriplovi docela slušelo . Já bych ale byl raději , kdyby ten šmejd musel hákovat někde dva roky zadarmo 16 hodin denně a kdyby neplnil normu , tak po tlamě . Takže si nedělejte hlavu a je třeba to sabotovat . Víte , že to jsou přeci prolhaní bastardové , kteří zneužili situace a sedí ve vládě .
Rozumný člověk přece nebude vykládat, že se prací zadarmo zlepší postavení nezaměsntaného . Vždyť by Vás to stálo další peníze a kdo Vám dá jídlo na vytvoření "pracovní energie" a peníze na dopravu . Takže když s nima mluvíte , jen je vnímejte jako nepřítele , a nevěřte jim ani slovo . Stejně se to položí , čím později však, tím hůře a tím surověji . Na dlouhý život Drábka nesázím , je již sečten . Má proti sobě moc nepřátel a to není nikdy dobré .
Odpovědět | Smazat | IP: 89.24.45.219 Blokovat IP
a ještě
Diskuse
jeden z nezaměstnaných
23. 2. 2012 16:53
se po opětovném návratu do evidence úp po tom necelém měsíci nezapomeňte týž den zastavit na vzp a nahlásit změnu stavu a případně se zeptejte, jak se zdrav. pojištěním po dobu mimo evidenci úp a oni budou musit potupně konstatovat , že tím , že jste byl mimo evidenci úp méně než jeden kalendářní měsíc , tak je plátcem pojistného i nádále po tuto dobu stát .
Odpovědět | Smazat | IP: 89.24.45.219 Blokovat IP
Re: Re: DONEZ x NUCENÉ PRÁCE
Diskuse
jarda
23. 2. 2012 22:33
Dobrý den.Jsem nezaměstnán již delší dobu, teď chodím na poštu na DONES - a jelikož tuším, že mi při příští návštěvě asi nabídnou nucené práce - nebudu čekat, až na mne vybalí nabídku nuc. prací a proto než toto pracovnice ÚP vysloví, tak se odhlásím !!! No a pak podle návodu zase přihlásím a tak pořád dokola dokud se to nezruší !Poznámka : to že mi to nabídnou je téměř 100% a proto se odhlášením chci vyhnout vysvětlování proč se odhlašuji a riskovat jestli mi to úřednice uzná a nebude si to vysvětlovat jako vyhýbání se nuceným pracem - taky tady nebyl příspěvek že to někdo tak už udělal- jenom rady jak to udělat-jestli to někdo tato udělal nechť to zde uvede - aby se ostatní poučili !!
Odpovědět | Smazat | IP: 95.82.170.163 Blokovat IP
ještě jeden aspekt
Veřejná služba porušuje Listinu základních lidských práv a svobod
M.Šrámková
23. 2. 2012 22:44
Dobrý den,
doufala jsem, že se mi práci( před tím než veřejné práce nastartují snad podaří sehnat) a nevyšlo to. Nechci si vymýšlet nebo vyzdvihovat nemoci, na které jsem dávno zapoměla a tak jsem schopna a prošla jsem. A to proč píši...jsem v evidenci UP- déle jak rok. Mám SŠ, několik rekvalifikací atd. Jediné místo, které se mi nabídlo a nevzala jsem( ne od UP...ty nic nenabídli) byla pokladní v supermarketu odpol.přesčasy, so-ne, 50 na hod a já měla 2 děti a nehlídací babičky.
Od UP..neberu již dávno nic, sociálku již také neplatí jen zdravotní! Spolu s druhem jsme těsně na hranici minima, máme byt vlastní na hypotéku a tak sociální dávky neberu žádné!
Takže týká se to i lidí...kterým za to platí jen zdravotní!!!
A veřejné práce odmítnout nemohu...musela bych si zaplatit ještě zdravotní. A to druh odvede každý měsíc cca 15 000,-kč na soc....bóžínku...mě to opravdu přijde protizákonné...jako první činnost ve smlouvě mám vysypávání odpadkových košů.
Pokud mohu nějak se připojím a nabízím spolupráci...zadara a ráda.
Odpovědět | Smazat | IP: 89.102.119.85 Blokovat IP
Re: Re: Re: DONEZ x NUCENÉ PRÁCE
Diskuse
jeden z nezaměstnaných
24. 2. 2012 01:12
Dobrý den , tak to prosím učiňte , ale takto : , ona se Vás tedy obligátně zeptá , zda je (ve Vašem případě) něco nového , mne se také ptají jako první věc , takto .
Takže jim tedy odpovězte PRÁVĚ V TUTO CHVÍLI jako odpověď na otázku , že nového je to , že jste se přišel odhlásit .
Takže zde je nastíněný scénář (skoro jako k divadelní roli) :
Zprotředkovatelka (otázka): Je ve Vašem případě něco nového ?
Vy jako nezaměstný (odpověď) : Ano , právě jsem se přišel odhlásit z evidence úřadu práce .
Ona (zprostřekovatelka (otázka)) : Z jakého důvodu ?
Vy jako nezaměstnaný(odpověď) : Mám za povinnost to sdělit ?, pokud ano , rád odpovím .(odpověď formou protiotázky)
Ona zprostředkovatelka (odpověď a otázka) : Ne taková povinnost není , ale jestli chcete , a je to důležité , můžete .
Vy (odpověď) : Mám síbenou (brigádu či krátkodobý prac. poměr a rád bych byl nějak zaměstnán (vůbec o případné hrozící nucené práci nemluvte)
Tím zřejmě dialog skončí a nyní se provede papírování .
Jinak , já osobně jsem to ještě nemusil vyzkoušet , Donez jsem absolvoval , naštěstí to nebylo tak daleko , ale štvalo mne to hrozně . Především proto, že jsem byl za socialismu dva roky u silničního stav. praporu a tam jsme hákovali na áčku klondajk.brdy.org na stavbě raketové záklafny až 16 hodin denně a také zadarmo (občas ve dvě v noci , po 14 hodinové šichtě, přivezli panely a tvárnice a aby auto nedoznalo úhony, nesmělo být přes noc naložené,, musili jsme skládat a ráno v obvyklou dobu nevyspalí zase hákovat) a to by bylo již podruhé , co bych hákoval zadarmo , ale tentokrát , kdy již údajně pravda a láska zvítězila nad lží a nenávistí a o to je to horší , takže , asi jsem se mohl také odhlásit v průběhu donezu a pak se zase zaregistrovat po skoro měsíci , ale neučinil jsem to proto , že stejně jsem chodil od 13.10.2011 do 5.1.2012 čili v tom zimním období , kdy je stále tma a mám přijít až 13.3.2012 .
Takže přes toto zimní období mi to zas až tak nevadilo (tedy vadilo velmi , ale z pragmaických důvodů jsem to vydržel) , jen jsem musil jít v úterý a ve čtvrtek , resp. jindy v pondělí a ve středu a sice okolo 9h00 jako pako 2,1 km tam a to samé zpět .
Ale na nucené práce se opravdu nenechám vmanévrovat . Především proto , že začne již hezké počasí a je škoda zadarmo mařit život a čas na nucené práci . Ty dva zmařené roky mi chybí a já je musím nějak nahradit, takže například sabotážním pobytem na úřadu práce . Strašně to špatně působí na člověka , když dívka bez životních zkušeností na úp by mne chtěla jako lampasák nechat zadarmo hákovat , navíc jak se může zlepšit postavení člověka při práci zadarmo. To je hloupost. Naopak to člověka okrade o pracovmí energii , kterou musí pochopitelně řešit stravou a ani na tu nebude mít vyděláno. To si nedovolili ani komunisti , abychom hákovali zadarmo na raketové základně a ještě si ze nulového výdělku platili stravu . Navíc doprava je hrozně drahá , takže já to samozřejmě buudu sofistikovaně sabotovat . Také samozřejmě počkám , co mi "nabídnou" a po několika dnech , co budu musit jako přinést papír od lékaře, že jsem schopen nucené práce, tak místo toho jim sdělím , že se právě vracím s novinou , že se jdu odhlásit, kvůli nabídce práce (třeba v Praze) .
Takže jsem se zařekl , že ty dva státem ukradené roky jim nedaruji a již ode mne nic neuvidí . Prostě oni kradou ve velkém miliardy , já si od nich ale nenechám ukrást svůj život . Takže jim vždy namluvím , co chtějí slyšet a vždy to nějak dopadne a mezitím se to třeba rozpadne , tento pochybný systém .
Strašně mi ty dva roky chybí ,mohl jsem se leccos naučit , třeba jazyky a mít více praxe a také jsme viděl kolem sebe jen zelené mozky a nemohl jsme se ani pomilovat , když jsme chtěl či potřeboval , takže státu v podobě úřadů již ani vteřinu ani haléř ani špetku energie .
Odpovědět | Smazat | IP: 89.24.45.219 Blokovat IP
Re: Re: Re: Re: DONEZ x NUCENÉ PRÁCE
Diskuse
ifka
24. 2. 2012 08:57
Dobrý den,
já bych asi počkala až mi to nabídne a řekla, že se odhlašuji a důvod bych i uvedla, že NEMÁM FINANCE NA DOJÍŽDĚNÍ na nabídnutou VPS od ÚP. Přece když mě nedá v místě bydliště VPS, tak za co mám dojíždět do s vesnice pravidelně někam jinam??Co myslíte, jde to i tak?
Jelikož od nich nic nepobírám, hradí za mě zdrav. pojištění a to úp odvádí na ZP cca 800,-kč mesíčně/zjištěno na zdrav. pojištovně, kolik odvádí / a já kdybych se odhlásila z ÚP, tak nespadám do okruhu lidí za které je plátcem stát a pro rok 2012 je výška odvodu zdrav. pojištění jako osoba bez zdanitel. příjmů 1080,-kč, sociální není povinnost si platit.
Ještě se taky dá VPS vykonávat s krajným odporem, když z toho nic finančně nemám, vegetit u lopaty a tvářit se přiblble.
MMCH co se satane v případě prac. úrazu?? Na ulicích je spousta infekčního bordelu, vždyt´ to vůbec nemají dotaženo, to jsme jako první linie do největších sraček a de facto zadarmo a když se něco stane, tak nemám ani neschopenku v případě PRAC. ÚRAZU?!
To můžu jít sloužit jako dobrý voják Švejk.
Odpovědět | Smazat | IP: 217.170.97.100 Blokovat IP
Re: DONEZ x NUCENÉ PRÁCE
Diskuse
nez.
24. 2. 2012 09:05
Co to je za politiku že nejspou pracovní místa za mzdu, ale zadarmo najednou bude pracovních míst plno ?? Nezaměstnaní maj rodiny a potřebují mzdu, aby uživili děti, rodinu, platili nájmy, co získají prací zadarmo ??
Odpovědět | Smazat | IP: 88.146.206.2 Blokovat IP
Začátek formuláře
Konec formuláře